راهپیمایی دموکراسی قبل از تجمع جولمرگ آغاز شد

قبل از تجمع علیه غصب در جولمرگ، «راهپیمایی دموکراسی» آغاز شد و مردم به این تجمع دعوت شدند.

تجمعی در روز ۱۳ ژوئن در شهر علیه غصب شهرداری جولمرگ با شعار «شهرداری‌ها متعلق به مردم است اجازه غصب نمی‌دهیم» برگزار خواهد شد. پیش از تجمع، راهپیمایی دموکراسی در منطقه شمزینان آغاز شد. به پیشاهنگی کنگره جامعه دموکراتیک (دت‌ک)، کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک)، حزب مناطق دموکراتیک (د‌ب‌پ)، جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ)، حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی)، سایر اجزای ائتلاف کار و آزادی و سازمان‌ها غیردولتی بیانیه‌ای در مرکز شهر برای راهپیمایی صادر شد. بسیاری از مردم و همچنین نمایندگان مجلس در تجمع مقابل ساختمان دم پارتی شرکت کردند. راهپیمایان که پیش‌بندهایی با مضمون «به قیم اجازه نخواهیم داد!» «ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» راهپیمایی خود را آغاز کردند که پس از بیانیه به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و در مرکز جولمرگ به پایان می‌رسد.

حمیرا آرموت، رئیس مشترک استانی دم پارتی جولمرگ، از همه اقشار جامعه برای مشارکت در راهپیمایی که در ۱۳ ژوئن برگزار می‌شود دعوت کرد.

ساروهان اولوچ، نماینده پارلمانی دم پارتی گفت: «این مبارزه برای عدالت، آزادی و دموکراسی است. این مبارزه در همه جا ادامه دارد. مبارزه ما علیه غصب اراده و دشمنی با مردم کورد ادامه دارد. این مبارزه برای دموکراسی و دموکراتیک‌شدن است. این دولت، دولتی است که عاشق قیم است. 8 سال است که قیم تعیین می‌کند و اراده مردم غصب شده است. قیم یعنی غارت، دزدی و نادیده گرفتن خواست مردم کورد. ما هرگز این را نمی‌پذیریم. ما مبارزه خود را با قاطعیت در همه جا ادامه خواهیم داد. راهپیمایی را که در ۱۳ ژوئن برگزار خواهیم کرد، را آغاز می‌کنیم. این مبارزه ادامه خواهد داشت. این مبارزه در سراسر کوردستان و ترکیه ادامه خواهد داشت. مبارزه خود را با هرکسی که تسلیم نمی‌شود و وجدان داشته باشد گسترش خواهیم داد. ما در پای صندوق‌های رای پاسخ این دولت را دادیم و در خیابان هم پاسخ آن را خواهیم داد.»

جزئیات برنامه

راهپیمایان به مدت ۳ روز در شهرها، روستاها و آبادی‌های مسیر با مردم دیدار خواهند کرد. در جلسات به شرح تخریبات غاصبین پرداخته و مردم به راهپیمایی ۱۳ ژوئن دعوت خواهند شد. امروز، راهپیمایان از برخی روستاهای شمزینان و گَوَر بازدید خواهند کرد. فردا از گَوَر حرکت می‌کند و به منطقه چَله حرکت می‌کند. راهپیمایان در ۱۳ ژوئن پس از جلسات و نشست‌هایی که در اینجا برگزار می‌شود به مرکز جولمرگ خواهند رسید.