اتحادیه زنان علوی دمکراتیک: به حملات علیه رسانه‌های کوردی پایان دهید

اتحادیه زنان علوی دموکراتیک (YJAD) حملات پلیس بلژیک به رسانه‌های کوردی را محکوم کرد و خواستار توقف حملات علیه رسانه‌های آزاد شد.

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

اتحادیه زنان علوی دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای کتبی به زمان حمله به استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و استودیو مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV) اشاره کرد که مدتی پیش هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه به بلژیک سفر کرده بود. همچنین در این بیانیه آمده است که زمان حمله به رسانه‌های کوردی و سفر وزیر امور خارجه ترکیه تصادفی نیست.

در این بیانیه این حمله محکوم شده و آمده است: «ما حمله علیه استرک تی‌وی، مدیا هابر تی‌وی و کارکنان رسانه را به شدت محکوم می‌کنیم. استرک تی‌وی و مدیا هابر صدای خلق کورد هستند و با روش درست ژورنالیستی انواع دروغ‌ها و سیاست‌های جنگی ویژه رژیم حزب عدالت و توسعه را خنثی می‌کنند.»

اتحادیه زنان علوی دمکراتیک در بیانیه خود اعلام کرد که این حملات علیه رسانه‌های آزاد را مایه شرمساری سیاسی برای کشورهای اروپایی و به ویژه بروکسل می‌دانند و بیانیه خود را با این جمله به پایان رساندند: «لازم است فورا به حمله علیه رسانه‌ها پایان داده شود. باید افکار عمومی دموکراتیک در برابر این بی‌عدالتی و این جنایت علیه رسانه‌ها که در بروکسل پایتخت اروپا رخ می‌دهد، سکوت نکنند.»