در ژنو شکنجه‌ی امرالی محکوم گردید: آزادی برای عبدالله ا‌وجالان!

کنش ژنو برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد، در این کنش شکنجه‌ی امرالی و حملات اشغال‌گرانه محکوم گردید و یاد شهدای ماه می گرامی داشته شد.

در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس هر چهارشنبه‌ در چارچوب «زمان، زمان آزادی است» کنشی برگزار می‌شود، در این هفته یاد شهدای ماه می گرامی داشته شد.

در کنش تحصن این هفته که از ۲۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد، شکنجه‌ی امرالی محکوم گردید.

کنش‌گران جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و جنبش زنان جوان مبارز (تیکو-ژن) پیشگامی تحصن این هفته را بر عهده داشتند.

این کنش در شخصیت شهید حقی قرار برای گرامی داشت یاد شهدای ماه می با یک دقیقه سکوت آغاز شد. رمضان آمد به نمایندگی از کمیته‌ی برگزاری این کنش به سخنرانی پرداخت.

رمضان آمد مسئولیت کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) و سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در برابر شکنجه‌ی امرالی را یادآور شد، وی اعلام نمود، حملات اشغال‌گرانه به باشور کوردستان با همکاری دولت ترکیه و حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) به منظور نسل‌کشی خلق کورد و اشغال تمام کوردستان انجام می‌شود و در ادامه گفت: «خلق کورد به ویژه کوردستانی‌ها در ژنو تا پایان یافتن اشغال‌گری و آزادی رهبر آپو، در میادین حاضر خواهند بود.»

رمضان آمد علیه حملات به هر چهار بخش کوردستان خواستار صیانت از مبارزات گریلا شد.

سپس رمضان قُصر کنش‌گر ت‌ج‌ش بیانیه‌ای را قرائت نمود.

کوردستانی‌ها با سردادن شعار در چارچوب «زمان، زمان آزادی است» به تحصن خود ادامه دادند.