ک‌ج‌د‌ک-‌اروپا فراخوانی فوری صادر کرد: مردم ما باید از صدای خود صیانت کنند

ک‌ج‌د‌ک-‌اروپا در رابطه با یورش پلیس به تلویزیون استرک و تلویزیون مدیا هابر فراخوانی فوری داد. ک‌ج‌د‌ک-‌اروپا گفت: «مردم ما باید فوراً برای صیانت از نظر و اراده خود وارد عمل شوند.»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

در بیانیه کنگره جوامع دموکراتیک کوردستانیان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-‌اروپا) آمده است: «در برابر تلاش برای خاموش کردن مطبوعات آزاد، از مردم خود می‌خواهیم که از تلویزیون‌های خود صیانت کنند.

استرک تی‌وی و مدیا هابر صدا و چشم خلق کورد هستند. در نیمه‌های شب پلیس به استودیوهای استرک تی‌وی و مدیا هابر در بلژیک یورش برد و آنها را محاصره کرد.

دولت بلژیک که در مرکز اروپا از دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کند، به استِرک تی‌وی و مدیا هابر که صدای خلق کورد هستند، یورش برد. ما این حمله و محاصره را محکوم می‌کنیم.

ما از دولت بلژیک می‌خواهیم که فوراً از این نگرش ضد دمکراتیک که می‌خواهد تلویزیون استرک و تلویزیون مدیا هابر را که میلیون‌ها کورد آن‌ها را تماشا می‌کنند، بترساند، دست بردارد و به آن پایان دهد.

ما از مردم خود می‌خواهیم که از صدا و اراده خود صیانت کنند، فورا وارد عمل شوند و برای صیانت از تلویزیون‌های خود بسیج شوند. ما از مردم خود در اروپا نیز می‌خواهیم که برای صیانت از استرک تی‌وی و تلویزیون مدیا هابر، کنش‌ها و اعتراضاتی فوری انجام دهند.»