زن فرانسوی که دختری ایزدی را به بردگی گرفته بود، به جرم ژینوساید محاکمه می‌شود

شهروندی فرانسوی در سوریه دختری ایزدی را به بردگی گرفته بود، در فرانسه به جنایت علیه بشریت و ژینوساید متهم شد.

سونیا.م که همسر یکی از امیران سابق داعش بوده و از سوریه بازگشته است، در ۱۴ مارس در فرانسه به جنایت علیه بشریت و ژینوساید متهم شد، احتمالا این زن فرانسوی یک دختر ایزدی را به بردگی گرفته باشد.

گزارش شده است، این دختر ایزدی که در حال حاضر ۲۵ سال سن دارد در ۱۶ سالگی توسط عبدالناصر بنی یوسف (ابو مثنا) مسئول عملیات‌های خارجی داعش خریداری شده باشد.

براساس گزارش‌ها، این دختر ایزدی اعلام نموده است، هر روز با ظلم و‌ ستم روبرو شده است.

بر اساس گزارش‌ها، در نشست قبلی دادگاه که در ماه فوریه برگزار شد، این دختر ایزدی اعلام نموده است که در بهار سال ۲۰۱۵ به مدت بیش از ۱ ماه در سوریه نگهداری شده است و بدون اجازه‌ی سونیا. م اجازه‌ی خورد و خوراک و نوشیدن و حمام کردن را نداشته است.

همچنین این دختر ایزدی اعلام نموده است که سونیا.م هنگامی که متوجه شده است که همسرش به وی تجاوز نموده است، دو بار این دختر ایزدی را شکنجه داده است.

سونیا.م که در ۱۴ مارس توسط یک قاضی تحقیقاتی ضد تروریستی مورد بازجویی قرار گرفت، ادعا کرد که مرتکب بدرفتاری و خشونت علیه این دختر ایزدی نشده است و اعتراف کرد که شوهر سابقش «فقط یک بار به او تجاوز کرده است.»

این دختر ایزدی که در ماه آگوست ۲۰۱۴ از باشور کوردستان ربوده شده بود، به خانواده‌ای داعشی فروخته شده بود. در سال ۲۰۱۴ شنگال با حمله‌ی نسل‌کشی مواجه شد و هزاران دختر شنگالی ربوده و به بردگی جنسی گرفته شدند. هنوز هم سرنوشت زنان ‌و دختران زیادی مشخص نیست.

رومَین رویز وکیل این دختر ایزدی اعلام نمود اگر قاضی تحقیقات تصمیم بگیرد که سونیا.م در دادگاه کیفری عالی محاکمه شود، این پرونده اولین پرونده‌ای خواهد بود که به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه می‌شود.