۱ می: کارگران برای ورود به میدان تقسیم آماده می‌شوند

با وجود همه محدودیت‌های دولت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، کارگران برای ورود به میدان تقسیم آماده می‌شوند.

۱ می در استانبول

میدان تقسیم استانبول که نمادی تاریخی برای کارگران است، علیرغم نقض تصمیم دادگاه قانون اساسی (AYM) به دلیل برگزاری جشن اول ماه می بسته شد. اتحادیه‌ها و مخالفان برای ورود به منطقه‌ای که حزب عدالت و توسعه ممنوع کرده است، پافشاری می‌کنند.

اتحادیه‌ها و مخالفانی که تصمیم فرمانداری برای ممنوعیت را به رسمیت نمی‌شناسند، در سراچخانه تجمع کرده و به سمت تقسیم راهپیمایی خواهند کرد. اما راه‌های منتهی به میدان تقسیم در ساعات اولیه صبح بسته شد. پارک کردن وسایل نقلیه در خیابان‌های منتهی به میدان ممنوع است. خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های تقسیم، شیشهانه، کاباتاش، مجیدیکوی، شیشلی، سراچخانه، میدان بشیکتاش و دولما باغچه نیزاز میان برداشته شدند. تمام راه‌های منتهی به خیابان استقلال و تقسیم با موانع پلیس بسته شد.

میدان تقسیم نیز چند روز پیش با موانع پلیس بسته و ممنوع شد.

 از سوی دیگر، در بشیکتاش، بی اوغلو، شیشلی، فاتح و کادیکو، سطل‌های زباله در خیابان‌ها، سنگ‌ها و مواد مشابه پاکسازی و برداشته شدند. خودروها و پرسنل شهرداری اجازه توقف در این مکان‌ها را ندارند.

فرماندار استانبول از بسته شدن مسیرهای زمینی، تغییر در حمل و نقل دریایی و ریلی و مسیرهای جایگزین خبر داد. محدودیت در مسیرهای زمینی از ساعت ۴:۰۰ و در مسیرهای دریایی و ریلی از ساعت ۵:۳۰ آغاز شد.