‌«اصرار بر تحمیل انزوا، اصرار ورزیدن بر جنگ است»

نماینده سابق ه‌‌د‌پ، سیبل یگیتالپ گفت‌: ‌«انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان به مثابه جنگ تاثیری مخرب بر جامعه دارد. ادامه دادن به تحمیل انزوا به معنای اصرار در جنگ است.‌‌‌‌»

سیاستمدار کورد، سیبل یگیتالپ اعلام کرد که بنا کردن آینده‌ای امن برای خلق‌های ترکیه با آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی خواهد بود.

یگیتالپ با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد و بیان داشت که به پایان رساندن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای شادمانی و بهبود وضع خلق‌های ترکیه،‌ مطالبات خلق کورد و وضعیت سیاسی امن آنان یک الزام است. یگیتالپ گفت‌:‌‌ ‌«انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان در میان جامعه به مثابه یک جنگ نشان داده می‌شود. ادامه دادن به تحمیل انزوا به معنای اصرار در این جنگ است. خلق کورد جناب اوجالان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مخاطب برای مذاکرات می‌بیند و میلیون‌ها امضا برای پارلمان ترکیه در این مورد ارسال کردند. در میادین نوروز و در زمان جشن‌های ۸ مارس، خلق کورد این اراده را یکبار دیگر بصورتی کاملا مشخص، نشان داد.‌»

کسانی که از جنگ سود می‌برند وجود دارند

یگیتالپ بیان داشت کسانی که براساس جنگ، خلق را به دشمن یکدیگر مبدل کرده و بحران اقتصادی را ژرفا بخشیدند از این وضعیت سود می‌برند و اینچنین ادامه داد‌: ‌«دیگر ممکن نیست که این برهه اینچنین ادامه داشته باشد. برهه‌ای که خلق به سوی فقر،‌ تفرقه و خشونت می‌رود تنها با صلح می‌تواند پایان یابد، باید انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان از میان برداشته شود و آزادی جسمانی خود را از نو بدست آورد.‌‌‌‌‌»

باید خشونت به کناری نهاده شود

یگیتالپ ابراز کرد که زندانیان برعلیه انزوای تحمیلی موضع‌گیری کردند و گفت‌: ‌«زندانیان ملاقات، تماس تلفنی و حضور یافتن در دادگاه‌ها را تحریم کردند و در تلاشند که با این موضع‌گیری خود توجه‌ها را به انزوا برعلیه جناب اوجالان معطوف دارند. اکنون یگانه راهی که خلق‌های ترکیه و خلق‌های خاورمیانه از این خشونت موجود رهایی بخشد، از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان است، عملی کردن آزادی او،‌ آغاز برهه مذاکره در آینده‌ای نزدیک است.‌»