دَم پارتی و ه‌د‌ک: مطبوعات کوردی هرگز تسلیم نخواهد شد

دَم پارتی و ه‌د‌ک حمله به مطبوعات آزاد را محکوم کردند و تاکید نمودند، حکومت نمی‌تواند از طریق حمله به نتیجه برسد و‌ گفتند: «مطبوعات آزاد هرگز سر خم نخواهد کرد.»

تشکیلات حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و کنگره‌ی خلق‌های دمکراتیک (ه‌د‌ک) در رابطه با دستگیری و حمله به مطبوعات آزاد در آنکارا و بلژیک، در ساختمان دَم پارتی در استانبول بیانیه‌ای قرائت کردند.

مراد کالماز ریاست مشترک شعبه‌ی استانبول دَم پارتی به دستگیری خبر‌نگاران کورد در روز روزنامه‌نگاری کوردی و سفر اردوغان به عراق و هولیر توجه کرد و گفت: «پس از این سفر این عملیات‌ها انجام شده‌اند. این عملیات‌ها علیه مطبوعات آزاد حدود ۴۰ سال است که ادامه دارد، در برابر این حملات سر خم نخواهیم کرد.»

از سیاست جنگ دست بردارید

علی بال سخنگوی مشترک ه‌د‌ک اعلام کرد، عملیات بلژیک غیر قابل قبول است و آن را محکوم می‌کنند و گفت: «حکومت‌ها سعی دارند از طریق جنگ و غارت قدرت خود را حفظ نمایند. باید هرچه زودتر دست از سیاست جنگ بردارند. زیرا هیچ سودی برای خلق‌های ترکیه ندارد.»

«مطبوعات کوردی تسلیم نخواهد شد»

چیچک اوتلو‌ نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی اعلام نمود، این حملات نتیجه‌ی شکست حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) در انتخابات است و در ادامه گفت: «این حمله به مصادره‌ی خلق وان مرتبط است. مبارزان مطبوعات آزاد که حقیقت را نوشته و منتشر می‌کنند، هرگز ساکت نخواهند شد. مطبوعات آزاد پیرو آپه موسی است. مطبوعات کوردی هرگز تسلیم نخواهد شد.»