د‌ب‌پ‌: سلطه‌گری از حقیقت واهمه دارد و به مطبوعات آزاد حمله می‌کند

دب‌پ اعلام کرد که سلطه‌گری آک‌پ-م‌ه‌پ از حقیقت واهمه دارد، بدین صورت به مطبوعات آزاد حمله می‌کند و گفت‌: ‌«ما درکنار حقیقت، شفافیت و مطبوعات آزاد خواهیم بود.‌‌‌‌‌»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

شورای اجرایی مرکزی ‌(م‌ی‌ک) از حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ) در ارتباط با فشارها و سرکوب‌های عملیات‌های دستگیری برعلیه کارکنان مطبوعات آزاد بیانیه‌ای کتبی منتشر ساخت. در این بیانیه آمده است: ‌«رخدادهای امروز صبح را نمی‌توان چیزی از مقاومت خلق کورد و ایستار آن جداگانه دانست.‌»

د‌ب‌پ اعلام کرد که سلطه‌گری آک‌پ-م‌ه‌پ از حقیقت واهمه دارد و هدف قرار دادن مطبوعات آزاد تصادفی نیست،‌ همچنین آمده است‌: ‌«دوباره با واقعیت کشورهای اروپایی که از آزادی مطبوعات صحبت می‌کنند، درباره آزادی اندیشه و بیان، گزارش‌ها منتشر می‌سازند و هر روز جلسات برگزار می‌کنند، روبرو شدیم که در بیانیه‌هایی که مطبوعات کوردی را هدف می‌گیرند، همکار و همدست‌اند. این وضعیت نه تنها برای کوردها بله برای تمام سازمان‌ و نهادهای مطبوعاتی در سراسر جهان، روزنامه‌نگاران و آزادی افکار و اندیشه نیز یک وضعیت گمان‌برانگیز و مشکوک است. در پایان تمام حملات برعلیه دمکراسی،‌ آزادی و حقیقت محکوم به شکست هستند. به مثابه د‌ب‌پ، ما همانگونه که تا امروز و از امروز به بعد هم در کنار مطبوعات و رسانه‌ آزاد بوده و خواهیم بود. آن‌ها نخواهند توانست مطبوعات و رسانه آزاد را مسکوت گردانند.‌»