فراخوان برای ۱ می: از کار و‌ دمکراسی صیانت می‌کنیم

به مناسبت ۱ می در چندین شهر کنشی انجام شد، از همگان خواسته شد به میادین بیایند.

 به مناسبت ۱ می روز جهانی کارگر، در چند شهر بیانیه قرائت شد و علیه بهره‌کشی تصمیم به مبارزه گرفته شد.

دنیزلی‌

پلتفرم ۱ می دنیزلی در ساختمان انجمن روزنامه‌نگاران کنگره‌ای مطبوعاتی برگزار شد، محمد ساریجا عضو کمیته‌ی هماهنگی این شهر اعلام نمود که حضور در ۱ می صیانت از نان و کار و رنج خودمان است، صیانت از قانون و‌ حقوق خود ماست، خواستار عدالت در درآمد و‌ مالیات کشور هستیم، همچنین از خلق خواسته شد در کنش‌های ۱ می شرکت نمایند.

آدانا

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری انقلابی (دیسک)، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگران توده‌ای (کَسک)، اتحادیه‌ی اتاق ساختمان‌ سازی و مهندسین ترکیه، اتاق پزشکان و اتحادیه‌ی وکلای آدانا با شعار «ضد فقر و عدم سلامتی و‌ استثمار‌ و ‌فشار، برای تقویت و حمایت و امید، به استقبال ۱ می می‌رویم» در ۱ می راهپیمایی انجام می‌دهیم.

به این مناسبت در شعبه‌ی کَسک آدانا بیانیه‌ای قرائت شد، از همگان در خواست کرد در ۱ می تجمع نمایند و به مبارزه بپردازند.

همچنین اردال‌ کاراکوش عضو کَسک گفت: «برای کشوری برابری‌طلب و آزادی‌خواه و صلح‌طلب برای همزیستی خواهری و برادری خلق و تفاوت‌ها در آینده، در میادین خواهیم بود.»

آنتالیا

شعبه‌ی آنتالیای اتحادیه‌ی کارگران خدمات اجتماعی و سلامتی (سَس) برای فراخوان شرکت در کنش‌های ۱ می بیانیه‌ای قرائت کرد. از کارگران خواسته شد در مراسمات ۱ می شرکت نمایند؛ اعلام شد برای صیانت از رنج و آزادی و دمکراسی و برابری و صلح همگان در ۱ می در میادین خواهیم بود.

اِلح

پلتفرم رنج و دمکراسی اِلح در رابطه با مراسم ۱ می که در پارک ۸ مارس برگزار می‌شود، بیانیه‌ای قرائت کرد. در این بیانیه پلاکارد «ضد فقر و عدم سلامتی و‌ استثمار‌ و ‌فشار، برای تقویت و حمایت و امید، به استقبال ۱ می می‌رویم» برافراشته شد.

رمضان بیلمز‌ به نمایندگی از این پلتفرم گفت: «برای گفتن ژن، ژیان، آزادی، برای راه‌حلی دمکراتیک و صلح‌آمیز مسئله‌ی کورد در میادین خواهیم بود. اکنون هنگام تقویت و حمایت از مبارزه و امید است.»