حزب آزادی مزوپتامیا (MOP) در رابطه با سالگرد سیفو بیانیه‌ای صادر کرد

حزب آزادی مزوپتامیا (MOP) به مناسبت سالگرد سیفو/نسل‌کشی ۱۹۱۵ یاد قربانیان نسل‌کشی را گرامی داشت و نیروهای عامل نسل‌کشی را محکوم کرد.

حزب آزادی مزوپتامیا بیانیه‌ای را به مناسبت سالگرد سیفو/قتل‌عام در ۲۴ آوریل منتشر کرد و از همه قربانیان به ویژه رهبران آشوری، آشور یوسف و برادرش دونَپَد که به دار آویخته شدند، یاد کرد.

حزب آزادی مزوپتامیا نسل کشی ۱۹۱۵ را یکی از وحشیانه‌ترین اعمال تاریخ بشریت اعلام کرد و گفت: «نابودی سه ملت مسیحی، پاکسازی آنها از صحنه سیاسی، به همه خلق‌ها از هر سو آسیب رساند.» در این بیانیه اعلام شده است که ذهن مستبد، واپسگرا و فئودالی در مزوپتامیا مربوط به این وضعیت است و گفته شده است: «همکاری دولت ترکیه با حزب دمکرات کوردستان در این دوره، نمونه‌ای برای دیدن ذهن سیفو است.»

در این بیانیه آمده است: «برای جلوگیری از سیفو/فرمان/نسل‌کشی دوباره، برای آینده زیبای همه خلق‌ها و زندگی مشترک، یافتن اشتباهات و یافتن راه‌حل‌های مناسب مهم است» و خواستار مقابله با جنایات نسل‌کشی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که چشم انداز سوسیالیسم دموکراتیک، مردم را از بحران، مواد مخدر و جنگ دور می‌کند و آنها را به آینده‌ای زیباتر می‌رساند.