ک‌ج‌ک: دادگاهی که سیاستمداران را به زندان محکوم کرد، دادگاه نسل‌کشی است

ک‌ج‌ک مجازات‌های سنگینی را که برای مدیران، اعضا و سیاستمداران ه‌د‌پ در پرونده توطئه کوبانی صادر شده است محکوم کرد و گفت: «پرونده توطئه کوبانی یک پرونده کاملاً سیاسی و یک پرونده نسل‌کشی است. دادگاهی که این تصمیم را گرفته دادگاه نسل‌کشی است.»

پرونده توطئه کوبانی

با صدور بیانیه‌ای پس از جلسه تصمیم‌گیری در مورد پرونده توطئه کوبانی، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) این مجازات‌ها را محکوم کرد و اظهار داشت که این تصمیم واقعیت حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) را آشکار می‌کند و گفت: «یک بار دیگر، اهمیت حیاتی مبارزه با پرونده توطئه کوبانی آشکار شده است. تقویت اتحاد و همبستگی و گسترش مبارزه برای سیاست دموکراتیک و نیروهای دموکراتیک یک نیاز و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.»

بیانیه ک‌ج‌ک به این شرح است: « در پرونده توطئه کوبانی که بخشی از سیاست‌های نسل‌کشی کوردها بود و با هدف انحلال سیاست دموکراتیک باز شد، ده‌ها تن از مدیران، اعضا و سیاستمداران حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) به مجازات‌های سنگین محکوم شدند. نظام فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ یکی از رسواترین تصمیمات تاریخ را گرفته است که در آن افراد صالح محکوم و مجرمان تبرئه شدند. این قضیه که بارزترین تجلی ذهنیت ضد کورد است، ربطی به قانون ندارد. همانطور که در افکار عمومی نام‌گذاری شده است، این توطئه‌ای است که توسط دولت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ توسعه یافته است. پرونده توطئه کوبانی یک پرونده کاملا سیاسی، یک پرونده نسل‌کشی است. دادگاهی که این تصمیم را گرفته دادگاه نسل‌کشی است. پرونده توطئه کوبانی یک پرونده محکوم است که از نظر مردم کورد و همچنین جامعه و افکار عمومی ترکیه هیچ مشروعیتی ندارد.

دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ این پرونده را با هدف سرکوب کردن و انحلال سیاست دموکراتیک و بدین ترتیب برای جلوگیری از حل مسئله کورد و دمکراتیک‌شدن ترکیه تنظیم کرد. تصمیم دادگاه به همین منظور است. این مورد همچنین بسیار مهم است زیرا رابطه قوی بین رویکرد علیه مردم کورد و مسئله کورد و رویکرد علیه دموکراسی را آشکار می‌کند. هر روز روشن‌تر می‌شود که آک‌پ-م‌ه‌پ که بر نسل‌کشی کوردها اصرار دارد، ترکیه را به چه نقطه‌ای آورده است، به نام قانون، عدالت، حقوق هیچ چیز را باقی نگذاشته‌اند، دولت به طور کامل تحت سلطه گروه‌های تبهکار، مافیا و منفعت‌طلب قرار گرفته است، و جامعه به فقر عظیم رها شده است، این روند به نابودی سنگینی منجر خواهد شد و همه در زیر آن گرفتار خواهند ماند. بنابراین، اساسی‌ترین نتیجه‌ای که از این وضعیت می‌توان گرفت این است که همه کسانی که طرفدار دموکراسی، آزادی و نظم دموکراتیک هستند، باید در چارچوب دمکراتیک‌سازی ترکیه و راه‌حل دموکراتیک مسئله کورد نیروهایشان را متحد کنند. همه کسانی که می‌خواهند به دموکراسی و آینده ترکیه کمک کنند، باید این را مبنا قرار دهند. نمی‌توان با اجتناب از این یا با عدم پرداختن به آن نقش مثبتی داشت.

یک بار دیگر اهمیت حیاتی مبارزه با پرونده توطئه کوبانی آشکار شده است. تقویت اتحاد و همبستگی و گسترش مبارزه برای سیاست دموکراتیک و نیروهای دموکراتیک یک نیاز و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. زمینه دموکراتیک با نابودی و غلبه بر فاشیسم امکان‌پذیر می‌شود. این با مبارزه متحدی که توسط نیروهای دموکراتیک انقلابی توسعه یافته امکان‌پذیر است. این اساسی‌ترین نتیجه‌ای است که باید از این روند بگیریم. هر نیرویی که خود را به عنوان اپوزیسیون در ترکیه تعریف و معرفی کند، نباید نگرش‌ها و موضع‌هایی داشته باشد که به سیاست‌های آک‌پ-م‌ه‌پ مشروعیت بخشد. حکومت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ در حال جنگ با مردم کورد، مردم ترکیه، آینده جامعه، دموکراسی، آزادی و قانون است. صحبت از نرم شدن یک فریب کامل است. تصمیمات اتخاذ شده در مورد توطئه کوبانی واقعیت آک‌پ را آشکار کرد. رویکرد علیه کوردها و سیاست دموکراتیک نیز رویکرد علیه ترکیه و دموکراسی است. بین این دو پیوند ناگسستنی وجود دارد. با علم به این امر، همه باید عمل کنند، مبارزه را مبنا قرار دهند و آن را گسترش دهند.»