تحصن عدالت‌خواهی امینه شن‌یاشار در ۹۷مین روز ادامه دارد

کنش تحصن عدالت‌خواهی امینه شن‌یاشار در ۹۷مین روز ادامه دارد.

تحصن عدالت‌خواهی امینه شن‌یاشار که همسر و دو پسرش در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه‌ی پیرسوس رحا توسط نگهبانان و بستگان ابراهیم خلیل یلدز نماینده‌ی پارلمان اسبق حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) به قتل رسیدند، در ۹۷مین روز در مقابل وزارت دادگستری ادامه دارد. مرال دنیش بشتاش‌ و عمر اوجالان و محمود دنجار‌ و زولکوف اوچار نمایندگان پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به دیدار خانواده‌ی شن‌یاشار رفتند.

مرال دنیش بشتاش‌ اعلام نمود، امینه شن‌یاشار ۸۴۶ روز در رحا تحصن عدالت‌خواهانه انجام داده است و ۹۷ روز است در مقابل وزارت دادگستری خواستار عدالت است. در ادامه از مطالبات امینه شن‌یاشار حمایت کرد و اعلام نمود، نه تنها به عنوان نماینده‌ی پارلمان، بلکه به عنوان یک انسان حامی مبارزه‌ی مشروع خانواده‌ی شن‌یاشار هستند.

مرال به این اشاره کرد که هنوز این خانواده نتوانسته‌اند رو در رو با وزیر نشستی برگزار کنند و گفت: «از یلماز تونج وزیر دادگستری می‌خواهم، مادری با شماست. یک بار هم شده به مطالبات مادر امینه گوش بسپارید و به وی حق بدهید. تنها خواسته‌ی وی، آزادی پسرش است. ما با مطالبه‌ی عدالت‌خواهی مادر امینه موافق هستیم.»