دفتر نماینده آ‌ف‌د در بروکسل مورد بازرسی قرار گرفت

دفتر دادستانی فدرال آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که دفتر ماکسیمیلیان کراه، نماینده آ‌ف‌د در پارلمان اروپا به ظن اینکه یکی از دستیاران وی جاسوس چینی‌ها است مورد بازرسی قرار گرفت.

در بیانیه دادستانی آمده است که کراه هدف این اتهامات نیست و دفتر وی در بروکسل به عنوان بخشی از روند «در ارتباط با شواهد» مورد بازرسی قرار گرفته است. کراه رهبر لیست حزب راست افراطی برای انتخابات ۹ ژوئن است.

معاون نماینده پارلمان اروپا، ژیان گوئو، در ۲۳ آوریل به اتهام جاسوسی از مخالفان چینی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به پارلمان اروپا به یک سرویس اطلاعاتی چین دستگیر شد. این بازرسی در ارتباط با دستگیری گوئو است.
دادستان یادآور شد که خانه ژیان گوئو در بروکسل در ۲۴ آوریل مورد بازرسی قرار گرفت و گفت: «پارلمان اروپا اجازه ورود به ساختمان را صادر کرد.»
کراه از طریق حساب کاربری رسانه مجازی ایکس ‌(X) خود ابراز نارضایتی کرده و تأیید کرد که «دفتر همکار سابق» او در حال جستجو است.
کراه مدعی شد: «نه من و نه هیچ پرسنل دیگری در این کار دخالت نداشتیم.»
بازرسی از نماینده پارلمان اروپا یک روز پس از دستگیری یک شهروند آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین و کیفرخواست دو نفر دیگر به همین اتهام در لندن انجام شد.