تصویر

شورش آلان: ما مبارزه شهدای اعدامی را به پیروزی خواهیم رساند

شورش آلان، عضو فرماندهی ی‌رک ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای ماه می در شخصیت شهیدان شیرین علم‌هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان گفت: «ما مبارزه شهدای اعدامی را به پیروزی خواهیم رساند.»

شورش آلان فرمانده ی‌رک

در ارتباط با اهمیت ماه می و ۱۴مین سالگرد شهدایی که اعدام شدند، عضو فرماندهی یگا‌ن‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌ر‌ک)، شورش آلان با خبرگزاری ‌فرات (ANF) مصاحبه کرد‌:

شورش آلان سخنان خود را اینگونه آغاز کرد‌: ‌‌‌‌«ما در ماه شهدا ماه می قرار داریم. ابتدا در شخص رفیق شیرین علم‌هولی، ماموستا فرزاد کمانگر، رفیق علی حیدریان، میهن‌دوست ارجمند مهدی اسلامیان که در ۹ می ۲۰۱۰ در زندان اوین تهران اعدام شدند، در شخص رفیق خوشمهر سنه، رفیق شاهین دالاهو، رفقا زوزان و نوپلداها که در ۵ می در همان سال در دالاهو طی توطئه‌ای مسموم شدند و شهید شدند و در سالگرد شهادت فرمانده ما رفیق کاوندا و در شخص رفقایی که به همراه او شهید شدند رفیق آخین،‌ برچم و بدران،در شخص آن شهدا ما یاد تمامی شهدایی که برای آزادی کوردستان جان خود را فدا کردند را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم، قول و پیمان خود با آن شهدا را دوباره بیان می‌داریم. تا آخر ما مبارزه آنان را ادامه خواهیم داد.‌»

شورش آلان اینچنین معنا و اهمیت ماه می را تعریف کرد‌‌ه و گفت‌:‌‌ ‌«بی‌گمان در مبارزه خلق ما ماه می به مثابه ماه شهدا دارای تاریخی دور و دراز است. این ماه از سوی جنبش آزادی‌خواهی کوردستان و از سوی خلق به عنوان ماه شهدا تعیین شده است. بدلیل اینکه در هر روز از این ماه یک شهادت روی داده است به همین علت پیشاهنگ به مثابه هویت خلق ما می‌باشد. شهادتهایی که روی دادند، اراده و موضع‌گیری در مقابل اشغالگری، برای اینکه خلق کورد خود را به پیروزی و اتحاد در خاورمیانه برساند به وقوع پیوستند.‌»

فرمانده ی‌ر‌ک یاد شهدای اعدام شده را گرامی داشت و به صورتی وسیع از مبارزه و شخصیت آنان بحث به میان آورد و گفت‌: ‌«در ابتدا یاد شهادت‌هایی که در زندان اوین روی دادند را دوباره گرامی می‌داریم. به‌ویژه در شخصیت رفیق شیرین علم‌هولی که با موضع ارزشمند و انقلابی‌ که در برابر اشغالگران اتخاذ کرد، مشخص کرد که زنان کورد می‌توانند همانگونه که در اعصار کهن از فرهنگ و هویت خود دفاع کرده‌اند، در داخل زندان نیز براساس خط لیلاها و ساراها دوباره پیشاهنگی کنند و در مقابل سلطه‌گرترین و بی کرامت‌ترین اشغالگران نیز ایستادگی کنند و بدین شکل از شخصیت خود محافظت نمایند و به سمبل مقاومت در مقابل سلطه‌گرایی مرتجع رژیم اعدام مبدل شوند. به همین دلیل رفیق شیرین علم‌هولی امروز به پیشاهنگ زنان آزاد مبدل شده است به پیشگام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» مبدل شده و هویتی را بدست آورده است با این هویت در دل تمام خلق روژهلات کوردستان،‌ ایران و سراسر کوردستان همیشه زنده است.

همچنین معلم روشنفکر،‌ پیشاهنگ فرزندان کوردستان، معلم فرزاد کمانگر که با موضع خود، با روشنگری فکری و میهن‌دوستی در برابر رژیم اعدام تسلیم نشد،مبارزه کرد و نشان داد که روشنگر فکری لازم در کوردستان چگونه است، اینکه لازم است یک معلم یا استاد چگونه پیشاهنگی کند و چگونه برای شاگردانش یک پیشگام باشد. این موارد را مشخص کرد و تا آخرین نفس برای پیروزی هویت کوردی و کوردستانی مبارزه کرد. به همین علت او به پیشاهنگ استاد زبان کوردی مبدل شد.

رفیق شیرین علم‌هولی در همان زمان به مثابه یک پیشاهنگ انقلابی در کوردستان در مقابل توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو در سال ۱۹۹۹ میلادی،‌ موضع‌گیری کرد و به عضویت در صفوف گریلا درآمد. با سرافرازی مبارزه گریلا را مدیریت کرد و در زمان اسیر شدن در زندان اوین نیز با همان موضع انقلابی خود رفتار و برخورد نمود و تا آخر مشخص کرد که در مبارزه سر می‌دهد اما سِر نه. در مقابل هرگونه شکنجه مبارزه خود را ادامه داد و شهید شد.