تصویر

ه‌پ‌گ: گریلایی که در سیل گرفتار شده بود، شهید شد

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اعلام کرد که گریلا بَرژین جاندا در جریان سیلاب که در روز ۷ آوریل در منطقه خاکورک رخ داد، در نتیجه افتادن در رودخانه لولان به شهادت رسید.

بیانیه شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ به شرح زیر است:

«در ۷ آوریل ۲۰۲۴ در سیل ناشی از بارندگی شدید در منطقه خاکورک، رفیق ما بَرژین جاندا در نتیجه افتادن در رودخانه لولان به شهادت رسید.

مبارزات آزادی که تحت رهبری حزب ما، پ‌ک‌ک شکل گرفت، با پیشگامی در ایجاد انقلاب اجتماعی در کوردستان، صفحه جدیدی در تاریخ مردم ما گشود. با این انقلاب اجتماعی، زنان کورد به صفوف روی آوردند و این مبارزه را رهبری کردند. رفیق ما برژین در جوانی نیز در مبارزات آزادی که با هزینه‌های گزاف ایجاد شده است شرکت کرد و برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود فداکارانه تلاش نمود. او با هویت خود به عنوان یک زن آزاد، نام خود را با حروف طلایی در تاریخ مبارزات ما به عنوان مجری معیارهای حزبی در هر زمینه‌ای که در آن حضور داشت، به یادگار گذاشت.

ما به عنوان رفقای مبارزش این ضایعه را به خانواده گرانقدر رفیق برژین و تمامی مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و عهد خود را تکرار می‌کنیم که پرچم مبارزه شهدای عزیزمان را با پیروزی به اهتزاز درآوریم.

مشخصات رفیق ما برژین جاندا به شرح زیر است:

نام سازمانی: برژین جاندا

نام نام خانوادگی: زَلال ییلماز

محل تولد: اَرزروم

نام مادر-پدر: گلتن-بهاالدین

تاریخ و مکان شهادت: ۷ آوریل ۲۰۲۴/ خاکورک»