عملیات در متینا‌: ۱۳ اشغالگر مجازات شدند

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در منطقه مقاومتی شلازه واقع در متینا از دو طرف ارتش اشغالگر ترکیه را مورد حمله قرار دادند. براثر این عملیات ۱۳ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند.

بیانیه ه‌پ‌گ

بیانیه مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) به شرح زیر است‌:

‌«در منطقه متینا‌؛

مورخ ۳۰ ژوئن در منطقه مقاومتی شلازه، نیروهای ما اشغالگران را هدف قرار دادند و تحت کنترل خود در آورند. ساعت ۰۹‌:۰۰ از دو طرف برضد اشغالگران یک عملیات هماهنگ شده انجام گرفت. گروه اول در این عملیات ابتدا با سلاح‌های فردی و نیمه اتوماتیک اشغالگرانی را که در کنار یکدیگر جمع شده بودند، هدف قرار دادند و از نزدیک ضربات سهمگینی به آنان وارد آوردند. براثر این حمله ۱۲ اشغالگر مجازات شدند. گروه دومین عملیات نیز با تاکتیک تک‌تیراندازی اشغالگران را هدف قرار داوند، براثر این حمله نیز یک اشغالگر مجازات شد. در این عملیات که از سوی تیم‌های حرفه‌ای گریلا انجام شد در مجموع ۱۳ اشغالگر مجازات شدند.

در حمله ارتش ترکیه ۳ غیرنظامی اهل روژهلات کوردستان شهید شدند.

در منطقه خواکورک‌‌؛

مورخ ۲۸ آوریل در منطقه خنیره بالا واقع در خواکورک،‌ توسط هواپیماهای جنگی ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شد. براثر این بمباران ادعا شده است چند تن از نیروهای ما به شهادت رسیده‌اند، اما اخبار ارتش اشغالگر ترکیه کلا دروغ و ساختگی می‌باشد، در این بمباران هیچ صدمه‌‌ای به نیروهای ما وارد نشده است، اما در نتیجه این بمباران ارتش اشغالگر ترکیه ۳ شهروند غیرنظامی اهل روژهلات کوردستان شهید شدند.

در منطقه شهید دلیل واقع در غرب زاپ‌؛

مورخ ۲۹ آوریل در ساعت ۰۶‌:۴۰ در منطقه مقاومتی تپه جودی با سلاح‌های نیمه اتوماتیک، اشغالگران هدف قرار گرفتند. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

مورخ ۳۰ آوریل در ساعت ۱۶‌:۳۵ در منطقه مقاومتی تپه آمدیه با سلاح‌های نیمه‌اتوماتیک،‌ اشغالگران هدف گرفته شدند و تحرکات اشغالگران متوقف شد. این عملیات از سوی نیروهای یژا استار انجام شد.

در منطقه هفتانین‌؛

مورخ ۲۷ آوریل در ساعت ۰۴‌:۳۰ اطراف روستای دمکا واقع در منطقه کشان توسط هواپیماهای جنگی ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شد. پس از این بمباران ارتش ترکیه‌، نیروهای عراقی در روستای دمکا مستقر شدند.

حملات دولت اشغالگر ترکیه‌‌؛

مورخ ۲۹ و ۳۰ آوریل، تپه بهار و تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۸ بار، منطقه سنین واقع در خاکورک ۲ بار، منطقه مقاومتی درگله واقع در متینا ۱ بار،منطقه مقاومتی شهید ابراهیم در زاپ ۱ بار و در مجموع ۱۲ بار هواپیماهای جنگی این مناطق را بمباران کردند.

مورخ ۲۸ و ۳۰ آوریل و ۱ می،‌ مناطق مقاومتی سَرِمتینا، شلازه، درگله، گولکا، قصروک و تپه حکاری توسط هلیکوپترها بمباران شدند.‌‌‌‌‌‌»