پیام مبارزان آزادی کوردستان به مناسبت ۱ می

مبارزان آزادی کوردستان ‌(ماک) طی بیانیه‌ای روز ۱ می را تبریک گفتند و در بیانیه خود خلق کورد را فراخواندند که برعلیه تهدیدات با ‌«روح مبارزه وان» اعترضات و نارضایتی خود را بیان دارند.

بیانیه مبارزان آزادی کوردستان به مناسبت ۱ می

بیانیه مبارزان آزادی کوردستان به شرح زیر است‌:

‌«ما به برهه‌ای نوین از ۱ می پا می‌گذاریم که برای کارگران و خلق‌های ستم‌دیده به معنای مبارزه، همبستگی و برابری است. بحران‌های اقتصادی،‌ سیاسی، حملات نابودگرایانه و انکاگرایانه، برای خلق خاورمیانه و کوردستان معنای مبارزه ۱ می بیش از پیش نشان می‌دهد. تمام منابع کوردستان از ابتدا از سوی دولت فاشیست ترکیه و دیگر دولت‌های فاشیست غارت می‌شوند. در ارتباط با همین موضوع،‌ طبیعت کوردستان را ویران ساخته و در نتیجه خلق را هم به دیگر مناطق، متروپل‌ها و کشورهای غربی مهاجرت می‌دهند. در شهرهای ترکیه بدلیل شرایط بحرانی و حملات فاشیستانه،‌ هزاران کارگر کورد جان خود را از دست دادند. باید خلق کورد برای شکست دادن این سیستم فاشیست و قتل‌عام در موطن خود بماند و مبارزه خود را ادامه دهد. دولت اشغالگر ترکیه سیاست‌های قتل‌عام‌گرایانه خود برضد کوردستان را هرچه که می‌رود افزایش می‌دهد. برای نابودسازی دستاورد های خلق کورد هرگونه راه و روشی را به اجرا می‌گذارد. همچنین دولت فاشیست ترکیه با ژرف کردن انزوای تحمیلی برعلیه رهبر آپو اصرار خود بر سیاست‌های امحا و انکار را نشان می‌دهد.

باید خلق ما برعلیه این تهدیدات از مقطع ۱ می با روح مبارزه وان استقبال کند و با تمام انرژی در کارزاری که برای آزادی رهبر آپو آغاز شده است مشارکت ورزد. ما به مثابه مبارزان آزادی کوردستان یاد تمام شهدای ۱ می را گرامی می‌داریم و روز ۱ می را به تمام کارگران و زحمتکشان جهان،‌ خلق میهن‌دوست، گریلاهای حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌‌ک‌ک)،‌ مبارزان خود و تمام کسانی که برعلیه استعمارگری و ناعدالتی مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوییم.‌‌‌‌»