خانواده‌های شهدای کانتون فرات: سی‌پی‌تی اکنون باید وظایف خود را انجام دهد

خانواده‌های شهدای کانتون فرات در خصوص انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای صادر کردند و اعلام کردند که سی‌پی‌تی اکنون باید وظایف خود را انجام دهد.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به بهانه «مجازات انضباطی» به مدت ۳ ماه از ملاقات محروم شده است. خانواده شهدای کانتون فرات با صدور بیانیه‌ای در خصوص انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلام کردند که تا پایان از رهبر خود صیانت خواهند کرد.

این بیانیه در مقابل ساختمان شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات صادر و توسط دریا محمد عضو شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات قرائت شد.

این بیانیه به این شرح است: «انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شکنجه، ممانعت از ملاقات با وکلای وی به دلایل مختلف، انزوای شدید رهبر عبدالله اوجالان غیرقانونی است. رهبر اوجالان خواست مردم و نماینده اراده خلق کورد است. مردم آزاد جهان باید اکنون برای رهایی او از زندان‌های فاشیسم ترکیه قیام کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رهبر اوجالان در سال‌های گذشته گام‌های مهم و جدی برای حل مسئله کوردستان برداشته و وارد مراحل پیشرفته و مهمی شده است، اما دولت ترکیه راه قانون‌ و عدالت را مسدود کرده و انزوای رهبر آپو را تشدید نموده و علیه کوردها وارد جنگ شده است. رهبر اوجالان نه تنها یک شخصیت سیاسی کورد، بلکه مهمترین اسطوره خاورمیانه است و آزادی رهبر آپو برای کاهش تنش و جنگ در منطقه است. بنابراین سازمان سی‌پی‌تی به وظیفه خود عمل نمی‌کند و مردم کورد را فریب می‌دهد و به حرف وکلای رهبر عبدالله اوجالان برای ملاقات با وی توجه نمی‌کند و علیرغم اینکه مردم کورد به این سازمان امید بسته‌اند، در ماموریت خود ناکام ماندند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «از همه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و جامعه جهانی می‌خواهیم به این کمپین برای پایان دادن به انزوای غیرانسانی و غیرقانونی رهبر اوجالان بپیوندند و برای آزادی او به وظایف اخلاقی و قانونی خود عمل کنند.»