پیکر زوزان فرمانده ی‌پ‌ژ طی مراسمی به خاک‌ سپرده شد

خلق کانتون جزیره طی مراسمی گسترده پیکر زوزان حسکه (منور فاطمه) از فرماندهان ی‌پ‌ژ را به خاک سپردند.

زوزان حسکه (منور فاطمه) از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) که ۲ آوریل به شهادت رسیده بود، در آرامستان شهید دژوار‌ در حسکه با برگزاری مراسمی باشکوه به خاک سپرده شد.

صدها تن از ساکنین کانتون جزیره و منطقه و شهرها، نمایندگان اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک، ریش سفیدان و اعضای سازمان‌های زنان پیکر شهید زوزان را در مقابل مجلس خانواده‌ی شهدا تحویل گرفته و به سوی آرامستان شهید دژوار واقع در روستای داودیه حرکت کردند.

در آرامستان پس از انجام مراسمی نظامی توسط ی‌پ‌ژ، فاطمه علی عضو‌ مجلس خانواده‌ی شهدای حسکه گفت: «شهید زوزان سال ۱۹۹۰ مبارزه را آغاز کرد و ۳۴ سال علیه ستم و‌ نادادپروری به مبارزه پرداخت تا زنان‌ به این‌ سطح برسند.»

فاطمه قول داد تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادسازی مناطق اشغالی و بنیان‌گذاری جامعه‌ای آزاد و دمکراتیک مبارزه را گسترش دهند.

روهیلات عفرین عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ به خانواده‌ی شهید تسلیت گفت و اعلام نمود، شهید زوزان برای حفاظت از دست‌آوردهای منطقه در عملیات‌های کوبانی و ‌دیرالزور و سریکانی در صفوف مقدم قرار می‌گرفت و در ادامه گفت: «خانواده‌ی فاطمه سال‌هاست که برای آزادی کوردستان در حال مبارزه هستند و ده‌ها شهید را فدای این سرزمین نموده‌اند.»

لاله‌شین حسکه عضو کنگره استار گفت: «حسکه شاهد مبارزات شهید زوزان برای رهایی زنان و حفاظت از دست‌آوردهای روژآوا است.»

سپس هویت شهید زوزان قرائت شد به خانواده‌اش تقدیم گردید، پس از آن پیکر شهید به خاک سپرده شد.