ترکیه و عراق ۲۴ توافق‌نامه به امضا رساندند

در سفر رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به عراق در چارچوب «توافق‌نامه‌ی چارچوب همکاری در بخش آب» و «توافق‌نامه چارچوب استراتژیک» ۲۴ توافق‌نامه به امضا رسید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای حملات اشغال‌گرانه به باشور کوردستان و برای برگزاری چند جلسه به عراق سفر کرد. در بغداد با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق و محمد شیاع‌ السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

تحت نظر اردوغان و السودانی، توافق‌نامه‌ای چهار جانبه‌ای بین عراق و ترکیه و قطر و امارات در چارچوب پروژه‌ی راه توسعه امضا شد. در این مراسم وزرای حمل و نقل و زیرساخت‌های سه کشور و وزیر انرژی و زیرساخت‌های امارت حضور داشتند.

همچنین بین عراق و ترکیه ۲۴ توافق‌نامه از جمله «توافق‌نامه‌ی چارچوب همکاری در بخش آب» و «توافق‌نامه چارچوب استراتژیک» به امضا رسیدند. همچنین در رابطه با منابع آب توافقی ۱۰ ساله امضا شد.

عملکردهای مشترک علیه ‌پ‌ک‌ک

پس از نشست اردوغان و السودانی، کنفرانسی مطبوعاتی مشترک برگزار شد و در آن اردوغان خوشحالی خود را به نسبت معرفی حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) به عنوان «سازمانی ممنوعه» توسط عراق، ابراز کرد. اعلام کرد که با عراق در رابطه با عملکردهای مشترک علیه پ‌ک‌ک گفت‌و‌گو کرده‌اند و بە توافقات استراتژیک با عراق توجه کرد.

بارزانی آرزوی «صلح و تداوم» برای اشغال‌گران دارد

پس از آن‌که اردوغان به هولیر رفت، توسط نچیروان بارزانی مورد استقبال قرار گرفت. بارزانی در حساب رسمی خود در شبکه‌ی‌ مجازی (X) پیامی منتشر کرد و اعلام نمود، خوشحال هستیم که از اردوغان استقبال کرده‌ایم‌، در ادامه گفت در مورد موضوعاتی مانند «صلح و امنیت و اقتصاد» گفت‌و‌گو می‌کنند.