دو زن که در جریان تظاهرات برای وان دستگیر شده بودند در دادگاه مورد حمله قرار گرفتند

در ازمیر دو زن که در جریان اقدامات اعتراضی برای وان دستگیر شده بودند در زندان مورد حمله قرار گرفتند. بعداً مشخص شد که در جریان حمله، نگهبانان فقط با خنده نظاره‌گر حمله بودند.

در وان در حالیکه نامزدهای دم پارتی با اختلاف زیادی در انتخابات محلی پیروز شدند، با فشار دولت آ‌ک‌پ تصمیم گرفته شد که کرسی شهرداری وان به نامزد حزب عدالت و توسعه واگذار شود که به همین دلیل در ازمیر اعتراضاتی صورت گرفت. سَدانور اوگور و سیبل اورکمز در جریان اعتراضات دستگیر شدند. قرار بر ادامه بازداشت هر دو زن زندانی شد.
معلوم شد که سَدانور اوگور و سیبل اورکمز همچنان در زندان قضایی به سر می‌برند و امنیت جانی آنها تامین نشده است.
لیلا بیلگین وکیل دادگستری گفت در شرایط قانونی، دو موکلش نباید دستگیر می‌شدند و گفت که آنها به بهانه تخلف از قانون شماره ۲۹۱۱ بازداشت شده‌اند.
زندانیان حمله کردند و نگهبانان نیز با خنده نظارهگر بودند
وکیل لیلا بیلگین فاش کرد که سَدانور اوگور و سیبل اورکمز در سلول قضایی زندان زنان شاکران به سر می‌برند و گفت که زندانیان با سردادن کلمه تروریست به آنها توهین کرده و همچنین آنها در ۲۸ آوریل، توسط ۳۰ زندانی مورد حمله قرار گرفته‌اند.
لیلا بیلگین گفت که در جریان این حمله، نگهبانان فقط تماشا کردند و خندیدند. او گفت که موکلانش از نظر جانی در امان نیستند. بیلگین همچنین از عدم پاسخگویی اداره زندان به درخواست موکلانش برای پیوستن به بخش زندانیان سیاسی خبر داد.