ه‌پ‌گ مشخصات دو شهید را اعلام کرد

نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) اعلام کرد که در منطقه متینا، ۲ گریلا شهید شده‌اند و گفت‌: ‌«ما عهد خود را دوباره می‌کنیم که در شخص رفیق روشن و هَرَکول شایسته رفقای شهیدمان باشیم.‌»

اعلام مشخصات شهید

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌«رفقای ما روشن و هرکول در ماه مارس ۲۰۲۴ در مناطقی جداگانه واقع در منطقه متینا براثر حملات دشمن شهید شدند.‌‌‌‌

رفیق ما روشن که نماینده شخصیتی پاک و زلال خلق ما در منطقه سرحد بود، با شخصیت مقاومتگر و عصیان‌گر تمام دشواری ها را پشت‌سر می‌گذاشت و به یک میلیتان آپوئی مبدل شد که بر اساس خط‌مشی آزادی زنان راهپیمایی می‌کرد. رفیق ما روشن در زمان کوتاهی که در تاریخ مبارزات ما از هر زمان دیگری جنگ شدت یافته بود، فدائیانه جنگید و با موضع‌گیری خود مطابق با روح زمانه در مبارزه آزادی خلق‌‌، جایی فراموش نشدنی به خود اختصاص داد.

رفیق ما هرکول، که با احساسات انسانی خود را مدیون خلق می‌دید، مشارکت در صفوف گریلا را به مثابه یک وظیفه دانست و با عملکرد خود، خط‌مشی مبارزات تمام جوانان کورد را تعیین نمود. رفیق‌ما که به شیوه‌ای شفاف نشان داد برعلیه حمله و قتل‌عام‌های دشمن که برضد خلق و خاک صورت می‌گیرد، یگانه راه به عضویت صفوف گریلا در آمدن است و این را در عملکرد خود نشان می‌داد، به مشخص‌ترین نمونه از جوانان کوردی مبدل شد که با فکر و فلسفه رهبر آپو بزرگ شده و رشد یافته‌اند.

ما به تمام خلق میهن‌دوست کوردستان و بخصوص به خانواده‌های ارجمند رفقای خود روشن و هرکول تسلیت می‌گوییم. در هر عرصه‌ای خشم خود برعلیه دشمن را به عملیات متحول کردند و یگانه رویای آنان، بنیان نهادن میهن و حیات آزاد بود. ما بار دیگر قول می‌دهیم که رویاها و آرمان‌های رفقای خود روشن و هرکول را به دلیلی برای مبارزه مبدل کرده و در شخص آنان شایسته یاد و خاطره شهدا باشیم.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر است‌:

نام سازمانی‌: روشن دلیلا

نام و نام خانوادگی‌‌: خانم دورماز

محل تولد‌: وان

نام مادر و پدر‌: فیروز-عصمت

تاریخ و مکان شهادت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مارس ۲۰۲۴ / متینا

*****

نام سازمانی‌: هرکول آمد

نام و نام خانوادگی‌: امره کورکمازر

نام مادر و پدر‌: رَوزَته-محمدشا

تاریخ و مکان شهادت‌: مارس ۲۰۲۴‌ / متینا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌»