ت‌ژک‌-اروپا زنان را فراخواند‌: در روز ۱ می در میادین حضور یابید

ت‌ژک-اروپا روز ۱ می را تبریک گفت و برضد جنگ و کاپیتالیسم زنان را فراخواند که در میادین حضور یابند.

بیانیه ت‌ژک‌-اروپا در ارتباط با ۱ می

جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) در ارتباط با ۱ می روز جهانی پشتیبانی، مبارزه و اتحاد کارگران بیانیه‌ای منتشر کرد.

ت‌ژک-اروپا روز جهانی زحمتکشان را تبریک گفت و ابراز داشت: ‌‌‌«سیستم دولت‌گرای مردسالارانه، با مقررات قانونی ساخته خود، استثمار رنج را به جوامع و زنان در سده ۲۱ تحمیل کرده و می‌خواهد سیستم استعمارگرانه خود را نیرومندتر سازد. نظام کاپیتالیست با غارت رنج زنان که در میان جامعه اساسی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، در تلاش است زنان را از عرصه سیاسی و اجتماعی دور گرداند. این برخورد که زنان را برابر نمی‌نگرد و خشونت، تجاوز و تعرض را امری نرمال نشان می‌دهد،‌ مسبب قتل‌عام زنان می‌باشد.‌»

در این بیانیه اعلام شده است که زنان در عرصهَهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمومی از نظر دریافت حقوق و پاسخگویی به کار برابر تلقی نمیَشوند و گفته شده است: ‌«زنان محاسبات سیستم حاکم را در این موارد از میان برداشته و با نیروی خویش سازماندهی‌شان را گسترش می‌دهند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

در ادامه این بیانیه با اشاره به مبارزه زنان کورد و رهنمود ‌«ژن ژیان آزادی» گفته شد: ‌«رهنمودی که تعیین می‌کند زندگی آزاد و دمکراتیک با مبارزه زنان محقق خواهد شد و سده ۲۱ به سده زنان و پیروزی زنان متحول خواهد شد، روز به روز معنادارتر می‌شود. بدین صورت با گسترش کارزار خود،‌ با گردهم آمدن در پیرامون آزادی رهبری، در ۱ می روز جهانی زحمتکشان و کارگران با گردهم آمدن در پیرامون هویت، فرهنگ و زبان خویش، ما به نظام کاپیتالیست‌ ضد زنان ‌«نه» خواهیم گفت. با شعار ‌‌«آزادی رهبر ما،‌ آزادی ما است» برعلیه سیاست‌های قتل‌عام‌گرایانه در مقابل‌مان با گسترش مبارزه پاسخ خواهیم داد. تمام زنان را فرامی‌خوانیم که با رنگ و پرچم‌های خود در میادین ۱ می حضور به عمل رسانند.‌»