زنان عفرینی حتی در مهاجرت نیز از طریق کشاورزی از میراث خود محافظت می‌کنند

فَلا ابراهیم به امید بازگشت به سرزمین و خانه‌اش در عفرین در باغ کوچکی از خانه خود مشغول کشت است.

زنان نقش عمده‌ای در تحقق پدیده اجتماعی در جامعه دارند، زیرا زنان در همه عرصه‌های آن پیشرو بودند. این پیشرفت مربوط به زن‌بودن، سخاوت و دوستی زنان با طبیعت است. زن کارهای زیادی برای (توسعه) کشاورزی انجام داده است.

زن عفرینی بهترین نمونه برای این بود که با وجود مهاجرت اجباری به منطقه شهبا، فرهنگ کوردی و عشق خود را به زمین، کشاورزی و طبیعت حفظ کرده است.

فَلا ابراهیم یکی از زنانی بود که مجبور به مهاجرت به منطقه شهبا شد. او با وجود سختی‌ها زندگی خود را از طریق کشاورزی تامین می‌کند.

فلا ابراهیم در این رابطه گفت: «به دلیل عملیات نظامی ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش مجبور به مهاجرت از شهر عفرین شدیم و به منطقه شهبا رفتیم و در ابتدای مهاجرت با مشکلات زیادی مواجه شدیم.»

فلا ابراهیم به پیوند مردم عفرین با زمین و کشاورزی اشاره کرد و گفت: «در هر خانه و در هر چادری که می‌بینیم باغچه کوچکی وجود دارد که مردم برای نیازهای روزانه خود می‌کارند، به ویژه زنانی که با عشق به خاک و کشاورزی مشغول هستند. کشاورزی را مانند زندگی می‌بینند.»

فَلا ابراهیم گفت: «اکنون در باغچه کوچکم انواع سبزی کاشته‌ام تا نیازهای روزانه خود را تامین کنم، هر سختی و موانعی پیش روی ما باشد، همیشه در برابر آن مقاومت خواهیم بود.»