تصویر

ه‌پ‌گ از شهادت یک گریلا خبر داد

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) با اعلام اینکه ویان هلو از روژهلات کوردستان در ۲۱ آوریل به شهادت رسید، گفت: «او همیشه به خاطر شخصیت صادق، فداکار و عاشق آزادی به یادگار خواهد ماند و یادش مایه مبارزات ما خواهد بود.»

اعلام شهدا

بیانیه مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ به شرح زیر است:

«رفیق ما ویان هلو در ۲۱ آوریل ۲۰۲۴در منطقه قندیل به شهادت رسید. زن دلیر روژهلات کوردستان، مبارز ارزشمند آپویی، رفیق ما ویان هلو، همچون فردی که به ارزش‌های ملی خود پیوند خورده است، مبارزه مردم ما در سراسر کوردستان را مبارزه خود می‌دید. برای این کار با عزم و اراده فراوان در صف گریلاها جای گرفت و مسئولیتی تاریخی بر دوش خود گرفت. رفیق ما ویان به عنوان یک زن کورد که نامش مترادف با مقاومت و مبارزه برای آزادی است، وظایف و مسئولیت‌هایی که تاریخ بر دوش او گذاشته بود را با موفقیت فراوان انجام داد و سرمشقی برای همه زنان جوان با این ویژگی شد.

رفیق ما ویان که هویت مبارزاتی پاژک را با سربلندی بر عهده گرفت و با عزت آن را ادا می‌کرد، در عین حال با موضع گیری صریح خود در خط آزادی زن، نام صحیح‌ترین پاسخ در برابر ذهنیت مردانه شده است.

ما به عنوان رفقای ایشان ابتدا به خانواده محترم رفیق ویان هلو و بویژه به تمامی مردم وطن‌دوست کوردستان و مردم روژهلات کوردستان تسلیت عرض می‌نماییم. قول می‌دهیم یاد و خاطره گرانقدر رفیقمان ویان را در آرزوی کوردستان آزاد او زنده نگه داریم.

مشخصات رفیقمان ویان هلو به شرح زیر است:

نام سازمانی: ویان هلو

نام و نام خانوادگی: الهام ساعدموچشی

محل تولد: کامیاران

نام مادر و پدر: زلیخا- حسین

محل و تاریخ شهادت: ۲1 آوریل ۲۰۲۴/قندیل