جوایز اولین جشنواره فیلم کوردی دوسلدورف اهدا شدند

اولین جشنواره فیلم کوردی دوسلدورف که در شهر دوسلدورف آلمان برگزار شد با برگزاری مراسم اهدای جوایز به پایان رسید.

یکمین جشنواره فیلم کوردی دوسلدورف

در روز پایانی این جشنواره فیلم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«همسایه، Cîran» اثر کارگردان مانو خلیل برنده جایزه یلماز گونی شد،‌ مستند ‌«اَرَن، Eren» اثر ماریا بینلر نیز به جایزه حقوق بشر دست یافت،‌ فیلم ‌«زمانیکه نهال‌ها رشد می‌یابند، Gava Şitil Mezin Dibin» اثر ریگر آزاد کایا هم به جایزه سینمای مقاومتگر خلیل داغ دست یافت.

مستند ‌‌‌«هِزا، Hêza» با کارگردانی دریا دنیز  جایزه ژینا امینی را ازآن خود کرد.

در بخش فیلم‌های کوتاه نیز ۴ جایزه این جشنواره به برندگان اهدا شد.

فیلم‌ها و کارگردانانی که موفق به کسب این جوایز شدند به شرح زیر می‌باشند‌:

در بخش باکور کوردستان کارگردان بریوان ساروهان با فیلم خود به نام ‌«ستاره‌ی روی خط، Stêrka li ser xetê» موفق به کسب جایزه شد.

در بخش روژاوای کوردستان کارگردان گوله ولات با فیلم ‌«خواب، Xewn»، در بخش باشور کوردستان کارگردان آژین کایا با فیلم ‌«راه‌ها، Paths» و  در بخش روژهلات کوردستان نیز کارگردان سید پیام حسینی با فیلم ‌«ودکای روسی، Rûssîan Vodka» هرکدام به جوایز بخش‌های کوردستان دست یافتند.

فیلم ‌«بربو» در پایان جشنواره به نمایش در آمد

قبل از مراسم اهدای جوایز فیلم ‌«بربو، Berbû» به مثابه آخرین فیلم جشنواره به نمایش درآمد. سینما دوستان با دقت به تماشای این فیلم نشستند. کارگردان این فیلم سویناز عودکه از روژاوای کوردستان در این جشنواره حضور یافته بود.

پس از نمایش فیلم، برای سخنرانی سویناز عودکه به روی صحنه فرا خوانده شد.

سویناز عودکه از نظراتی که در مورد فیلم داده شد تشکر کرد و گفت‌: ‌«مبارزه‌ای بزرگ اجرا می‌شود و هزینه‌های بزرگی داده می‌شود. امید من اینست که ما خود را به روزهایی برسانیم که مادران دیگر اشک نریزند. من از تمام رفقا تشکر می‌کنم که نظرات خود را در مورد فیلم‌ها ارائه دادند. اما ما در شرایطی بسیار سخت و دشوار  نیز همیشه منتقدانه و با کمال خودانتقادی برخورد خواهیم نمود و برای اینکه بتوانیم کارهای هنری بیشتر و بهتری ارائه داده و خود نیز هنرمندانه‌تر شویم،‌ هر چیزی که از دست ما بر آید را انجام می‌دهیم.‌»