مطبوعات بلژیک‌: حمله به درخواست فرانسه صورت گرفته است

به گفته روزنامه De Standart در بلژیک، حمله پلیس‌ به مطبوعات کوردی به درخواست فرانسه انجام شده است.

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

در اخبار منتشر شده از سوی روزنامه De Standart گفته شده که پلیس‌های فدرال به استودیوی مطبوعاتی کوردی در دندرلئو حمله کرده‌اند.

این روزنامه اعلام کرد که این حمله از سوی دادستانی فدرال تایید شده است و در اخبار خود متکی بر دادستانی، نوشته است که این حمله به درخواست فرانسه انجام شده است.

در این روزنامه‌‌‌، یکی از اعضای جمعیت کورد ناوبل، سخنان اورهان کلیچ نیز جای گرفت که گفته است بلژیک در تلاش است تا کانال‌های تلویزیون کوردی را ‌«جرم انگاری» کند.

کلیچ اعلام کرده که این حمله با دولت ترکیه مرتبط است و یاد آور شد که در ترکیه هم همزمان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مستقل کورد دستگیر شده‌اند.

کلیچ گفت‌: ‌«ما فکر نمی‌کنیم آنچه در اینجا رخ داد با تحرکات پلیس‌ در ترکیه جدا از هم باشد.‌»

در این روزنامه، بیانیه امروز منتشر شده از سوی تلویزیون‌های استرک تی‌وی ‌‌‌‌‌‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV)‌ نیز پخش شده است.

فرانسه در ماه‌های اخیر فشارهای خودسرانه و غیررسمی خود را برعلیه کوردها افزایش داده است. به دست ۳ کورد دستبند زده و به شیوه‌ای غیرقانونی به ترکیه تحویل داده است. هر ۳ کورد نیز دستگیر شده بودند. در میان آنان پناهجو و مهاجران کورد نیز وجود داشت که هیچ‌گونه تصمیم اخراج از مرزها برای آنان صادر نشده بود.

زمانیکه پلیس بلژیک به مطبوعات کوردی حمله کردند، همزمان پلیس فرانسه هم به مرکز جامعه کورد دمکراتیک در محله درانسی در پاریس حمله کردند و ۶ کورد را دستگیر نمودند.