‌«دستاوردهای به دست آمده با هزینه‌های هنگفت، در باشور در حال نابودی است‌‌‌‌‌‌‌»

رفیق غفور عضو ک‌ن‌ک با بیان اینکه حکومت اقلیم کوردستان نه تنها با اشغالگری مخالف نمی‌کند، بلکه اشغال را تسهیل و تدارکات لجستیک آن را فراهم می‌کند، گفت: «دستاوردهایی که فرزندان مردم کورد در باشور در نتیجه هزینه‌های هنگفت به دست آوردند در حال نابودی است.»

رفیق غفور عضو کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک‌) با بیان اینکه دولت ترکیه سال‌هاست به جنبش آزادی‌بخش کوردستان حمله می‌کند، یادآور شد که دولت ترکیه که نتوانست در برابر گریلاها به موفقیت دست یابد، به دنبال راه‌ها و روش‌های مختلف است. رفیق غفور عضو ک‌ن‌ک با تاکید بر اینکه دولت ترکیه که ضربات سنگینی را به ویژه در جنگ‌های زاپ و آواشین متحمل شده است، همواره با عراق در تماس بوده و بازدیدهای آن افزایش یافته است، گفت: «دولت ترکیه در این چند ماه اخیر ترافیکی دیپلماتیک با عراق داشته است. آنها می‌خواهند عراق را رسما در این جنگ شرکت دهند و حمله جدیدی را آغاز کنند. بنابراین یا خودشان به عراق می‌روند یا آنها را به آنکارا فرا می‌خوانند. حکومت اقلیم کوردستان در حال حاضر در یک جهت حرکت می‌کند و تحت کنترل یک حزب قرار دارد و از تصمیمات آنها تبعیت می‌کند. آنها در واقع به وضوح ابراز می‌کنند که با دولت ترکیه دوست هستند.

چنانچه آنها مخالف اشغالگری دولت ترکیه نیستند، گاهی اوقات اشغالگری را تسهیل می‌کنند، تدارکات آنرا تامین می‌کنند، حمایت سیاسی و دیپلماتیک می‌کنند و حتی تبلیغات می‌کنند. دولت ترکیه اکنون تمام توجه خود را معطوف کرده است که چگونه دولت عراق و حکومت اقلیم کوردستان را وارد این جنگ جدید کند. برای این کار سخت کار می‌کنند. از این نظر به عراق فشار می‌آورد، آبراه‌های عراق را می‌بندد، مسیر نفت عراق را می‌بندد. اینک تصمیم گرفته‌اند یک مسیر نفتی جدید بسازند تا نفت عراق، در واقع نفت کوردستان، نفت کرکوک را به بندر جیهان برسانند. آنها این کارها را انجام می‌دهند تا عراق را در جنگ علیه نیروهای کوردستان و جنبش آزادی‌خواهی کوردستان مشارکت دهند.

اشغال باشور کوردستان توسط دولت ترکیه دستور کار اساسی است

رفیق غفور با بیان اینکه دستور کار اساسی‌شان به عنوان ک‌ن‌ک عملیات اشغالگری دولت ترکیه به باشور است، گفت: «در خاورمیانه جنگ وجود دارد و کوردستان که مانند قلب خاورمیانه است نیز در معرض تهدید جدی قرار دارد. دولت اردوغان برای حملات جدید آماده می‌شود. بنابراین این موضوع به دستور کار اصلی جامعه ما تبدیل شده است. زیرا این حمله فقط تهدیدی برای بخشی از کوردستان نیست. دستاوردهایی که فرزندان کوردستان در نتیجه هزینه‌های هنگفت در باشور کوردستان به دست آورده‌اند در حال نابودی است. بنابراین مردم کوردستان و نیروهای سیاسی کوردستان باید این واقعیت را بدانند. با کمک دولت عراق در حال نابود کردن باشور کوردستان هستند.‌»

رفیق غفور توجه‌ها را به درخواست‌های دولت ترکیه برای نابودساز دستاوردهای خلق کورد معطوف داشت و سخنان خود را اینچنین ادامه داد‌: ‌‌‌‌«یعنی اقتصاد، پایانه‌ها و  نقاط مرزی و حتی هواپیما را هم از دست آنان گرفتند. اگر اکنون حمله‌ای دیگر صورت بگیرد، آن منطقه هم از دست خواهد رفت. کوتاه سخن اینکه هدف حملات دولت ترکیه اینست که در همه جا دستاوردهای خلق کورد را نابود سازد. همانطور که بیان داشتیم،‌ حکومت اقلیم کوردستان یکطرفه حرکت می‌کند و می‌گوید نیروهای حزب کارگران کوردستان ‌«پ‌ک‌ک» در اینجا حضور دارند. باشد مثلا اگر نیروهای گریلا از قندیل خارج شوند اینطور دیگر وضعیت اقتصادی خلق بهبود پیدا می‌کند‌؟ مگر نیروهای گریلا دستمزد خلق را قطع کرده‌اند‌؟، راه‌های نفتی را در انحصار خود گرفته و یا نیروگاه برق را از خلق دریغ داشته‌اند‌؟ و یا مسبب نان خلق مبدل شده‌اند‌؟ باید خلق ما این واقعیات را بخوبی دریابد و از این تبلیغات سیاه دروغین باور نکرده و فریب نخورد.‌»