مردم شنگال: نباید حکومت عراق به دام اردوغان بیفتد!

با پیشگامی اداره‌ی خودمدیریتی شنگال، خلق علیه سفر اردوغان به بغداد و هولیر راهپیمایی کرده و گفتند: «نباید حکومت عراق به دام اردوغان بیفتد!»

امروز علیه سفر اردوغان به بغداد و هولیر ‌و پیام‌های ضد کوردی و ایزدی و خلق‌های عراق، راهپیمایی گسترده‌ای در شنگال برگزار شد. خلق‌های عرب و ایزدی شنگال در این راهپیمایی شرکت کردند.

راهپیمایان عکس‌های شهدا را در دست داشته و طی بنری همکاری حزب دمکرات کوردستان (‌پ‌د‌ک) با اشغال‌گران محکوم گردید، برای محکوم کردن همکاری با اشغالگران، کاریکاتور اردوغان-مسعود بارزانی توسط جوانان نشان داده شد، همچنین شعارهای «زنده باد گریلا» و «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت شنگال» و «اردوغان فاشیست است» سرداده شد.

کاریکاتور اردوغان-بارزانی آتش زده شد

زنان ایزدی با پیشگامی تاژه در صف مقدم راهپیمایی حضور داشتند. جوانان علیه همکاری بارزانی و اردوغان، کاریکاتور اردوغان و بارزانی را آتش زدند.

جمعیت در حوالی ساختمان انجمن امنیت ملی عراق بیانیه‌ای را به زبان عربی قرائت کردند، در این بیانیه سفر اردوغان و توطئه‌ی اشغال‌گری و همکاری بارزانی‌ها محکوم شد و به حکومت السودانی هشدار داده شد.

در بیانیه به این اشاره شد که فرمان (قتلعام) ۳ آگوست داعش علیه ایزدیان‌ با همکاری ‌‌پ‌د‌ک انجام شد، پ‌د‌ک شنگال را تسلیم تبهکاران داعش نمود، در پی آن ده‌ها هزار نفر اسیر و کشته و آواره شدند، اما مبارزان یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) و گریلاهای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) و‌ یژا استار به فریاد ایزدیان رسیدند.

«پ‌د‌ک ایزدیان را بدون سلاح باقی گذاشت»

در این بیانیه تاکید شد، داعش وسیله‌ای برای اهداف و توطئه‌های پلید دولت ترکیه و پ‌د‌ک علیه شنگال و جامعه‌ی ایزدی بود.

همچنین تاکید شد، اردوغان خود را به عنوان آخرین پادشاه عثمانی می‌بیند و به جغرافیای خاورمیانه چشم دوخته است، به مرزهای میثاق ملی چشم دوخته، به همین سبب بدون ترس و واهمه‌ وارد عراق شده و به اقلیم کوردستان و مناطق حفاظتی میدیا و کرکوک و موصل و شنگال حمله می‌کند، تعداد کثیری از خلق‌های ایزدی و سریانی و عرب و کورد قربانی حملات دولت ترکیه شده‌اند.

«آری گفتن به اردوغان، راه را برای انجام فرمان جدید باز می‌کند»

در بیانیه تاکید شده است که سفر اردوغان افزایش نسل‌کشی و گسترش اشغال‌گری در عراق را در پی خواهد داشت، در ادامه گفته شده است: «پذیرفتن اردوغان به معنای پذیرش نسل‌کشی است. توافق با اردوغان، پذیرفتن اشغال‌ عراق است. زمینه سازی برای فرمان تازه‌ای در شنگال است.»

در پایان گفته شده است: «راه‌حل‌ نزد اردوغان نیست. ما به ملت دمکراتیک اعتقاد داریم. معتقد هستیم که حکومت با ریاست آقای السودانی این را می‌بیند و بر این اساس عمل خواهد کرد.»

این راهپیمایی با شعار «شهدا نمی‌میرند» و «مرگ بر خیانت» و «زنده باد مقاومت شنگال» به پایان رسید.