ساکنین مخمور «ممنوعیت ملاقات» را محکوم کردند

ساکنین کمپ آوارگان مخمور «ممنوعیت ملاقات» با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و انزوای شدید را محکوم کردند.

ممنوعیت ملاقات

مردم اردوگاه مخمور افزایش انزوا و ممنوعیت جدید ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به شدت محکوم کردند و خواستار یک ملاقات فوری شدند.

روز گذشته اعلام شد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عمر خیری کنار، حامیلی یلدریم و ویسی آکتاش که ۳۸ ماه بدون هیچ اطلاعی در زندان امرالی بسر می‌برند، به مدت ۳ ماه از ملاقات با خانواده خود محروم شده‌اند.

مردم اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) در بیانیه‌ای این تصمیم غیرقانونی را محکوم کردند. این بیانیه در کمیته خانواده شهدای مخمور با تجمع اهالی اردوگاه و یک دقیقه احترام آغاز شد.

پس از ادای احترام، به نمایندگی از حاضران، علی بله رئیس مشترک دیوان مجلس خلق بیانیه‌ را ارائه کرد و ابتدا تصمیم ممنوعیت دیدار با امرالی را به شدت محکوم کرد و گفت: «متاسفانه دیروز مطلع شدیم که دیدار با رهبر آپو را برای ۳ ماه دیگر ممنوع کرده‌اند. ما این امر را با نفرت محکوم می‌کنیم. رهبر آپو در این ۲۵ سال به هر وسیله و روش غیر انسانی شکنجه شده است. شکنجه‌ای سیستماتیک وجود دارد!

رهبر آپو یک مقاومت تاریخی در برابر این شکنجه‌ها انجام می‌دهد. بارها می‌خواستند رهبر آپو را ترور کنند و همچنین بارها می‌خواستند رهبر آپو را مسموم کنند. این مشخص است و متاسفانه سی‌پی‌تی در این مورد سکوت کرده است. وزرای آنها می‌گویند انزوا وجود ندارد، پس چرا نمی‌توانیم از رهبر آپو اطلاعات بگیریم؟ این درست نیست و ما باید فورا از رهبر آپو اطلاعات دریافت کنیم.

وقتی سی‌پی‌تی به ترکیه رفت، گزارش‌های خود مربوط به امرالی را فاش نکرد و این نیز غیرقابل قبول است. با رهبر آپو ناعادلانه رفتار می‌شود. الان به بهانه «مجازات انضباطی» ملاقات را ممنوع می‌کنند و سی‌پی‌تی در سطح اول مسئول این امر است. حملات به رهبر آپو علیه ما انجام می‌شود. آنها نمی‌توانند ارتباط ما را با رهبر آپو قطع کنند.»

این بیانیه با سردادن شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «زنده باد مقاومت امرالی» به پایان رسید.