تاژه: همکاری با اردوغان را نمی‌پذیریم

تاژه سفر اردوغان به بغداد و هولیر را محکوم کرد و گفت: «لازم است نیروهای سیاسی باشور کوردستان در برابر اعمال پ‌د‌ک بایستند.»

جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) علیه سفر اردوغان به بغداد و هولیر و حمله‌ی اشغال‌گرانه به مناطق حفاظتی میدیا، بیانیه‌ای را قرائت کرد و همکاری با دولت اشغال‌گر ترکیه را محکوم نمود.

«نباید عراق شریک اردوغان گردد»

ریهام حجو‌ سخنگوی تاژه سفر اردوغان و حمله‌ی اشغال‌گرانه به مناطق حفاظتی میدیا را محکوم نمود، حمله به گریلا را به عنوان حمله به شنگال ارزیابی کرد و گفت: «گسترش حملات با سفر اردوغان، باعث شرم و‌ ننگ عراق است.»

ریهام از حکومت عراق درخواست کرد که با توطئه‌های دولت اشغال‌گر ترکیه همراه نشود و گفت: «از عراق درخواست می‌کنیم، دست در دست دولت ترکیه قرار ندهد، شنگال و باشور کوردستان بخشی از خاک عراق هستند. تمامی مکان‌های تحت حمله بخشی از سرزمین عراق هستند. اگر نشستی قرار است برگزار شود باید براساس تخلیه‌ی پایگاه‌های نظامی ترکیه از خاک عراق باشد. آغاز حملات در همزمانی با سفر اردوغان ثابت می‌کند که در این سفر هیچ خیری وجود ندارد و توافقی در میان است.»

«لازم است نیروهای سیاسی در باشور با اعمال پ‌د‌ک مقابله کنند»

ریهام در ادامه گفت: «لازم است احزاب سیاسی و خلق باشور کوردستان در برابر این اعمال سکوت نکنند. لازم است اهالی دهوک و هولیر و زاخو در برابر حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و دولت ترکیه موضع‌گیری نمایند. به خلق‌مان اعتقاد داریم. حمله‌ به حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) به معنای حمله به موجودیت کوردهاست. زیرا پ‌ک‌ک موجودیت و هویت کوردهاست.»

ریهام در پایان گفت: «قطعا مقاومت ما ادامه خواهد یافت و پیروز خواهیم شد. هرگز در مقابل دشمن سر خم نخواهیم کرد، صاحبان این سرزمین هستیم، زنان شنگال هرگز سر خم نکرده‌اند، شنگال با شجاعت زنان به مقاومت می‌پردازد.»

بیانیه با شعار «زنده باد مقاومت گریلا» و «زنده باد مقاومت شنگال» و «ژن، ژیان، آزادی» و «مرگ بر خیانت» به پایان رسید.