تجمع اعتراضی علیه حمله به دم پارتی: در برابر این بزدل‌ها مسامحه نشان نخواهیم داد!

مردم و اعضای دم پارتی در اعتراض به حمله مسلحانه به ساختمان دم پارتی در بیرَجوک این پیام را دادند: «بزدل‌ها تاریخ مبارزات حزب ما را نمی‌دانند. در برابر این بزدل‌ها مسامحه نشان نخواهیم داد.»

تجمع اعتراضی در بیرَجوک

حمله مسلحانه به ساختمان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) در شهرستان بیرَجوک (بیرجیک) استان رحا با اعتراض گسترده در این شهرستان مواجه شد. بریوان ایلکایا ماناس، رئیس مشترک شهرداری دم پارتی و بسیاری از مردم در تجمع اعتراضی که در مقابل ساختمان حزب برگزار شد، شرکت کردند. حسن یلدیز، رئیس‌مشترک دم پارتی در منطقه، در مراسمی که در آن بنر «ما با افتخارمان هستیم، با مقاومت رشد می‌کنیم، نمی‌ترسیم، ما اینجا هستیم» باز شد، گفت: «شب گذشته ساختمان منطقه ما توسط خلیل بَگیت، برادر قیم مهمت بَگیت، که دارای ذهنیت تبهکارانه است مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. این بزدل‌هایی که جرات به انجام چنین اقدامی کرده‌اند، تاريخ مبارزات حزبمان را نمی‌دانند. میراث مبارزاتی سیاست دموکراتیک ما هرگز به این تبهکاران مسامحه نشان نداده و نخواهد داد.»

'ما افراد زیادی را مانند شما به زباله‌دان تاریخ انداختیم!'

یلدیز با یادآوری حملات گذشته علیه حزب‌شان گفت: «برگردید، به تاریخ این حزب نگاه کنید؛ این خلق افراد زیادی را مانند شما به سطل زباله تاریخ انداخته‌اند. از هر کدام با شرم یاد می‌شود. ما اینجا هستیم. مردم اینجا هستند، ما از شما نمی‌ترسیم.» یلدیز افزود: «ذهنیت تبهکارانه که نتوانست مقاومت و مبارزه دموکراتیک ما علیه خیانت و غصب را تحمل کند، گلوله‌ای به زحمات و مبارزه این مردم شلیک کرد. ما به عنوان مردم به مبارزه خود با این ذهنیت خیانتکار، غاصب و تبهکارانه ادامه خواهیم داد.»

بَکیر کاراکَچیلی، رئیس مشترک استانی دم‌پارتی گفت: «ما قبلاً گفته بودیم که یک ذهنیت تبهکارانه پشت کسانی است که به سیاست پرچم می‌پردازند. این امروز آشکار شده است. بَگیت و خانواده‌اش روزها است که این کار را انجام می‌دهند و خود را فاش کردند. مردم بیرَجیک باید مراقب باشند، هدف اینها خرابکاری و تحریک است. دم پارتی از اینگونه تحریکات متاثر نمی‌شود. ما به بروز واکنش‌های دموکراتیک خود ادامه خواهیم داد. نتیجه‌ای نخواهید گرفت. اگر محمد بَگیت و خانواده‌اش دوباره این تحریکات را ادامه دهند، مردم مجازات‌شان را خواهند داد. هيچکس حق ندارد آرامش اين مردم را خراب کند. همین الان استعفا کن.»