سرمایه‌دار مریوانی قریب ۱۸۰ خانواده را از کار بیکار کرد

سرمایه‌دار مریوانی به صورت خودسرانه و در اقدامی غیرمسئولانه قریب به ۱۸۰ تن را بیکار نمود.

در هفته‌های اخیر یکی از سرمایه‌داران شهر مریوان که پیشتر مالک پاساژ «خورشید زریبار» این شهر بود، در اقدامی عجیب کرایه مغازه‌های این پاساژ را از ۲ میلیون ابتدا به ۱۲ میلیون و سپس به ۱۸ میلیون تومان افزایش داده است.

«یدالله روزچنگ» فرزند ارشد خانواده «روزچنگ» که از سرمایه‌داران مشهور شهر مریوان می‌باشند و از بابت اختلاس ۶ میلیارد دلاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و پاساژ خورشید زریبار که متعلق به این خانواده بود توسط دولت مصادره شده بود،  پس از پرداخت رشوه‌های کلان و رهایی از زندان، به آمریکا و اقلیم کوردستان گریختند.

این خانواده سرمایه‌دار ادعا می‌کنند که اخیراً پاساژ خورشید زریبار را دوباره از دولت خریداری کرده و طی اقدامی عجیب با اعمال زور و اجیر نمودن تعداد کثیری مزدور و قلدر، کرایه مغازه‌های این پاساژ را از ۲ میلیون تومان ابتدا به ۱۲ میلیون و سپس به ۱۸ میلیون افزایش داده و مغازه داران را تهدید نموده که باید به آنها کرایه پرداخت کنند.

این در حالیست که به گفته دادستانی مریوان این خانواده قانونا به هیچ وجه نمی‌توانند این پاساژ را دوباره خریداری کنند.

پرداخت کرایه ۱۸ میلیون تومانی که برای مغازه داران این پاساژ امری غیر ممکن می‌باشد سبب اعتراض در هفته‌های اخیر میان مغازه‌داران این پاساژ شده است.

مغازه داران این پاساژ که حدود ۱۸۰ تن می‌باشند، بارها دست به اعتراض و تحصن زده و خواستار تعیین تکلیف و تعیین کرایه معقول برای مغازه‌های خود شدند.  اما خانواده روزچنگ به تهدیدهای خود ادامه داده و مغازه داران را تهدید به ضرب و شتم و مرگ کرده‌اند.

مغازه‌داران پاساژ نیز اقدام به انجام شکایت رسمی کرده‌اند اما دادستانی مریوان به طور غیر مستقیم به آنها اعلام نموده که حاضر به دخالت در این پرونده نیست.

«قلدرهای اجیر شده» امروز با یورش به این پاساژ برق آن را قطع نموده و با استفاده از قمه و سلاح سرد، پاساژ را تعطیل کردند.

لازم به ذکر است نیروی انتظامی یه مغازه‌داران اعلام کرده که در این نزاع دخالت نخواهند کرد و هیچ اقدامی انجام نداده اند.

این مغازه داران که اکنون از کار بیکار شده و پاساژ آنها تعطیل شده است، در مقابل درب پاساژ جمع شده و تحصن کرده‌اند.

آنها اعلام داشتند تا مشخص نشدن تکلیف آنها دست از تحصن خود بر نخواهند داشت و شکایت خود را به تهران منتقل خواهند کرد.

لازم به ذکر است به دلیل تهدید خانواده روزچنگ هیچ کدام از رسانه‌های محلی حاضر به پوشش این اخبار نشده‌اند.