ک‌ج‌ک: معنی‌دارترین پاسخ به این توطئه، مشارکت قوی در کمپین آزادی است

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک با صدور بیانیه‌ای مکتوب به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اعلام کرد که معنادارترین پاسخ به این توطئه با مشارکت قوی در کمپین آزادی داده خواهد شد.

در بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) توجه به کمپین "آزادی عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد" که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، جلب شد و تاکید شد که این کمپین ماهیتی دارد که توطئه را به طور کامل بی‌نتیجه سازد، گفته شد: «با این باور، ما بار دیگر از همه می‌خواهیم که قویاً در کمپین آزادی شرکت کنند. معنی‌دارترین پاسخ به توطئه بین‌المللی و نیروهای توطئه‌گر مشارکت قوی در مبارزات آزادی است. بیایید به کمپین آزادی در باکور، باشور، روژهلات، روژاوا و سراسر جهان بپیوندیم، توطئه را نابود کنیم و زندگی آزاد بسازیم.»

بیانیه ک‌ج‌ک به شرح زیر است:

«۲۵ سال از اسارت رهبر آپو توسط یک توطئه بین‌المللی می‌گذرد. در بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی، بار دیگر توطئه و تمامی نیروهای دخیل در این توطئه را با نفرت فراوان محکوم می‌کنیم.

ما قول پیروزی که به شهدا داده بودیم را تکرار می‌کنیم

خلق کورد ۲۵ سال است که در مبارزه بی وقفه علیه توطئه بوده است. مبارزه با توطئه و یکپارچه شدن با رهبر آپو به مبارزه برای حفظ آزادی کوردستان تبدیل شد. این به زبان، هویت، اراده و زندگی مردم کورد تبدیل شده است. در حالی که هدف توطئه بین‌المللی این بود که مردم کورد از مبارزه برای آزادی و آزادی دست بکشند، مردم کورد در مقابل توطئه ایستادند، مبارزات خود را برای آزادی گسترش دادند و روز به روز به آزادی نزدیکتر شدند. این مبارزه با شعار 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید' آغاز شد و امروز به جهانی شدن و بین‌المللی شدن ادامه می‌دهد. در نتیجه دوره ۲۵ ساله، اگرچه نیروهای توطئه‌گر با تداوم نظام انزوا و شکنجه امرالی بر موضع خود پافشاری کردند، اما توطئه و توطئه‌گران آشکار، ضعیف و شکست خوردند. مبارزه با توطئه رشد کرده و امروز جهانی و مظهر زندگی آزاد شده است. با کمال احترام و قدردانی یاد شهیدان 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید'، بویژه شهدای جاویدانمان، رفقا خالد اورال، آینور آرتان و سلامت مَنتَش که از همان روز اول متوجه توطئه شدند و حلقه‌ای از آتش را به دور رهبر آپو تشکیل دادند، گرامی می‌داریم و در شخص آنها با احترام در قبال یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دموکراسی سر تعظیم فرود می‌آوریم، پایبندی‌مان به شهدا و قول مبارزه و پیروزی را یک بار دیگر تکرار می‌کنیم.

در روندی که تضاد و تضاد بین نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه و جهان عمیق‌تر می‌شود و مبارزه با توطئه جهانی می‌شود، درک توطئه و حقیقت تاریخی آن بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. قدرتی که توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه را انجام داد، آمریکاست. ایالات متحده می‌خواست برای بازطراحی خاورمیانه آنچه را که به عنوان موانع می‌دید از بین ببرد. رهبر آپو و پ‌ک‌ک در صدر اینها بودند. زیرا کوردها در نقشه سیاسی خاورمیانه جایی نداشتند. عدم حضور کوردها در طراحی خاورمیانه نتیجه نظام مدرنیته سرمایه‌داری و اولین قاعده بازی بود. در حالی که آمریکا به عنوان رئیس نظام سرمایه‌داری شکل جدیدی به خاورمیانه داد، طبق قاعده مذکور عمل کرد و هستی کورد را در شخص رهبر آپو هدف قرار داد.

این توطئه توسط ناتو هماهنگ شده بود

در حالی که خاورمیانه توسط نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری پس از جنگ جهانی اول طراحی می‌شد، جایگاهی به کوردها داده نشد. در جلسه‌ای که در سال ۱۹۲۰ در قاهره برگزار شد، تصمیم بر انکار و لاینحل باقی گذاشتن مسئله کورد گرفته شد و کوردستان به چهار قسمت تقسیم شد. دولت-ملت‌های ترکیه، عراق، سوریه و ایران به منظور انکار و نابودی کوردها ایجاد شدند. دولت استعمارگر نسل‌کش ترک، به عنوان نیرویی که به بهترین وجه از منافع نظام مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه محافظت و توسعه داد، پیشگامی و سخنگویی نسل‌کشی کوردها را انجام داد. بر این اساس دولت ترکیه از بالا تا پایین به انکار کوردها و دشمنی با کوردها تجهیز شده است. هر بیداری کوردها و مخالفت آنها با استعمار با قتل‌عام توسط دولت ترکیه که با خصومت با کوردها همراه بود سرکوب شد. نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری نیز سیاست‌های نسل‌کشی کوردها توسط دولت ترکیه را تایید کردند. هنگامی که رهبر آپو خط‌مشی جدیدی را در کوردستان ایجاد کرد و دولت ترکیه در مواجهه با بیداری جدید کوردها شکست خورد، نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری برای حفظ منافع خود در خاورمیانه وارد عمل شدند و از دولت ترکیه حمایت کردند تا از موفقیت مبارزه آزادی جلوگیری کنند. ایالات متحده به ماده ۵ ناتو علیه مبارزات خلق کورد برای آزادی استناد کرد. در واقع، توطئه بین‌المللی به رهبری آمریکا و اسرائیل توسط ناتو هماهنگ شده بود.

در زمانی که قدرت‌های هژمونیکی نقشه‌های جدیدی برای خاورمیانه می‌کشیدند، رهبر آپو می‌خواست مسئله کورد را وارد مرحله جدیدی کند و با ارائه راه‌حلی سیاسی راه را برای یک روند دموکراتیک در خاورمیانه هموار کند. به همین دلیل سفر به اروپا را انتخاب کرد. زیرا رهبر آپو فکر می‌کرد که اروپا منشأ پیدایش مسئله کورد است. این واقعیت بود. تسلط‌ مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه بر پایه حل نشدن مسئله کورد شکل می‌گرفت. تحت حاکمیت مدرنیته سرمایه‌داری، خاورمیانه به عرصه استثمار، جنگ، درگیری و نسل‌کشی تبدیل شد. در عرصه (آرِنا) خاورمیانه، خلق‌ها به عنوان طعمه نیروهای مدرنیته سرمایه‌داری و همدستان آنها یعنی دولت-ملت‌ها معرفی شدند. بزرگترین طعمه‌ای که به شکارچیان عرضه شد، خلق کورد بود. رهبر آپو می‌خواست این بازی را به هم بزند و برای این منظور به اروپا برود تا اروپا را مجبور به یافتن راه‌حل کند. همانطور که مشخص است رهبر آپو در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ سوریه را ترک کرد و به عرصه اروپا رفت. با این حال، نیروهای توطئه‌گر به رهبری ایالات متحده مستقیماً هدفشان نابودی رهبر آپو بود. اما زمانی که رهبر آپو این زمینه را بی‌نتیجه و از میان برداشت، خواستند با سیستم انزوا و شکنجه امرالی به این هدف دست یابند. سیستم انزوا و شکنجه امرالی برای این منظور ایجاد شد. بنابراین، با نابودی رهبر آپو، جنگ کورد و ترکیه آغاز می‌شود، کوردها در معرض نسل‌کشی قرار می‌گیرند، ترکیه همچنان به بودن قدرت کنترل مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه ادامه خواهد داد و منافع و حاکمیت مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه ادامه خواهد داشت.

رهبر آپو همه توطئه‌های تاریخ را شکست داد

رویکرد رهبر آپو به توطئه و اتحاد مردم کورد حول رهبر آپو در برابر توطئه مانع از دستیابی توطئه‌گران به اهداف خود شد. رهبر آپو پرمعناترین موضع‌گیری تاریخ را گرفت و مانع از به نتیجه رسیدن توطئه از طریق او شد. با تعمیق‌هایی که تجربه کرده است، با بخشیدن آگاهی آزادی به بشریت، نه تنها توطئه ۱۵ فوریه، بلکه تمام توطئه‌های تاریخ را خنثی کرده است. او با ترسیم راه خوب، زیبا و درست زندگی انسان، معنادارترین پاسخ را به همه بدی‌ها داد. او در امرالی با توسعه نظریه مدرنیته دموکراتیک و توسعه پارادایم جامعه دموکراتیک، اکولوژیکی و آزادی زنان، نظام زندگی آزاد عصر ما را به بشریت ارائه کرد. همانطور که مشاهده می‌شود، کسانی که امروز در سراسر جهان به دنبال آزادی و دموکراسی هستند پاسخ جستجوی خود را در رهبر آپو می‌یابند. می‌توان گفت مردم کورد بزرگ‌ترین مقاومت تاریخ را به نمایش گذاشتند و به تمام دنیا نشان دادند که وفاداری، مقاومت و خوبی در برابر خیانت، ظلم و بدی چیست. مردم کورد از روز اول با شعار شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید به پا خاستند، هر بهایی را پرداختند و بدون توقف به راهپیمایی خود به سوی آزادی ادامه دادند. ارادت و عشق بی‌پایانش به رهبر آپو او را در برابر انواع هجمه‌ها مقاوم کرد و ‌دانست که چگونه بر انواع سختی‌ها غلبه کند و خود را از تبدیل شدن به طعمه برای درندگان نجات دهد. او نه تنها خود را از طعمه شدن نجات داد، بلکه با مبارزه پیگیر و بی‌وقفه‌اش، مانیفست زندگی آزادانه رهبر آپو را به دست خلق‌های جهان، زنان و اقشار تحت ستم اجتماعی رساند و به رستگاری همه بشریت خدمت نمود.

این پروژه‌ای است که برای به نتیجه رساندن توطئه آک‌پ توسعه یافته است

از آنجایی که نیروهای توطئه‌گر به ویژه دولت آک‌پ-م‌ه‌پ دست از اهداف خود برنمی‌دارند، سعی در ادامه توطئه بین‌المللی دارند. با این حال، سیستم انزوا و شکنجه امرالی با هیچ قالب قانونی و اخلاقی سازگار نیست. از آنجایی که مبارزه با این توطئه جنبه بین‌المللی پیدا کرد، دیگر دلیلی برای ادامه توطئه باقی نمانده است. با وجود این، دولت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ بر سیاست انزوای مطلق پافشاری می‌کند زیرا ذهنیت کوردستیز دارد. زیرا آک‌پ پروژه‌ای است که برای به نتیجه رساندن توطئه توسعه یافته است. برای درک حقیقت دولت‌ها و قدرت‌ها در ترکیه باید آنها را همراه با توطئه در نظر گرفت. بولنت اجویت در ابتدا مامور شد تا این توطئه را به نتیجه برساند. رهبر آپو با تزهایی که ایجاد کرد از به نتیجه رسیدن این توطئه توسط اجویت جلوگیری کرد. زمانی که اجویت نتوانست موفق شود، حزب عدالت و توسعه (آک‌پ) و طیب اردوغان به عنوان رئیس ترکیه منصوب شدند تا این توطئه به نتیجه برسد. زمانی که آک‌پ به تنهایی نتوانست به این مهم دست یابد، م‌ه‌پ و دولت باغچلی از آن حمایت کرد. اکنون از آنجایی که این دو رئیس فاشیست در راس امور قرار دارند، با وجود اینکه هیچ زمینه‌ای برای آنها باقی نمانده است، اصرار دارند تا این توطئه به نتیجه برسد. زیرا آنها می‌دانند که اگر این اتفاق نیفتد، محکوم به فنا هستند.

بیایید به کمپین آزادی بپیوندیم

هدف توطئه بین‌المللی این بود که کوردها و ترک‌ها با یکدیگر بجنگند، خاورمیانه را به منطقه درگیری بیشتر تبدیل کنند و در نتیجه سیطره مدرنیته سرمایه‌داری را در خاورمیانه حفظ کنند. رهبر آپو و مردم کورد با برخورد و مقاومت خود این سیاست را ناکام گذاشته‌اند. این مبارزه باعث ظهور یک ملت دموکراتیک و خط زندگی مشترک با مردم ترکیه و خلق‌های خاورمیانه شد. با تلاقی شدن با جستجوی آزادی مردم جهان، زنان، جوانان و بشریت مترقی، بخشی از مبارزه جهانی شده است. این واقعیت است که توطئه را خنثی می‌کند. البته نیروهای توطئه‌گر دست از اهداف خود برنداشته‌اند. آنها می‌خواهند با ادامه نظام انزوا و شکنجه امرالی، در اسارت نگه داشتن رهبر آپو و انجام نسل‌کشی کوردها اعمال کثیف و زشت‌شان را انجام دهند. اما شور و شوق و مبارزه برای آزادی بسیار قوی‌تر است و اکنون به سطح پایان دادن به توطئه رسیده است. کمپین آزادی که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در سطح بین‌المللی با شعار آزادی رهبر آپو و راه‌حل مسئله کورد راه‌اندازی شد، به این هدف دست خواهد یافت و توطئه را کاملاً بی‌نتیجه می‌کند. با این باور از همگان می‌خواهیم که بار دیگر در کمپین آزادی شرکت قوی داشته باشند. معنی‌دارترین پاسخ به توطئه بین‌المللی و نیروهای توطئه‌گر مشارکت قوی در مبارزات آزادی است. بیایید به کمپین آزادی در باکور، باشور، روژهلات، روژاوا و سراسر جهان بپیوندیم، توطئه را نابود کنیم و زندگی آزاد بسازیم.

مرگ بر توطئه ۱۵ فوریه!

زنده باد رهبر آپو!»