راهپیمایی بزرگ آزادی: پیروزی از آن کوردستانی‌های مقاومت‌گر خواهد بود

راهپیمایی بزرگ آزادی شاخه قرس در اِلیح مورد استقبال قرار گرفت. چنگیز چیچک، نماینده پارلمانی دم پارتی، پیام «پیروزی از آن کوردستانی‌های مقاومت‌گر خواهد بود.»

برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، راهپیمایی بزرگ آزادی ۱۲ روز است که ادامه دارد. راهپیمایی به پایان خود نزدیک می‌شود. شاخه قرس امروز در اِلیح بود و فردا در آمد خواهد بود. راهپیمایان در ورودی شهر با استقبال پرشور مردم روبرو شدند. مردم مشعلها را روشن کرده و به آتش‌بازی پرداختند.

جمعیت در کنار سرودهای کوردی، شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «زنده باد رهبر آپو» سر دادند. ۷۵ بادکنک برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان رها شد. سپس جمعیت در قالب کاروان وارد مرکز شهر شدند.

دوست و دشمن بدانند،ما از کرامت خود دست نخواهیم کشید

چنگیز چیچک، سخنگوی کنگره دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌ک) و نماینده پارلمانی دم پارتی گفت: «کوردها و انقلابیون رویایی دارند. خلق کورد ارزش‌های خاص خود را دارند و خواهند داشت. این ارزش آقای عبدالله اوجالان است. این راهپیمایی برای حل مسئله کوردها و آزادی آقای عبدالله اوجالان است. ۳ سال است که هیچ اطلاعاتی از امرالی دریافت نکرده‌ایم. ما از کسانی که می‌گویند این کشور، کشور قانون است، درخواست می‌کنیم. این راهپیمایی، راهپیمایی عدالت است. هر منطقه کردستان پر از گورستاتهای دسته جمعی است. دوستان و دشمنان خوب بدانند که ما از کرامت خود دست برنخواهیم داشت. این راهپیمایی هم راهپیمایی آزادی است. این راهپیمایی، راهپیمایی کمال پیر و هایرو دورموش است. این راهپیمایی حقیقت است. راهپیمایی سکینه جانسز و آیسل دوغان ها است. ما از همه کسانی که از این راهپیمایی حمایت کردند تشکر می‌کنیم.»

چیچک با بیان اینکه خاک کوردستان سنگر مقاومت است، گفت: «این راهپیمایی پایان نیست، آغاز است. ما چندین دهه است که علیه فاشیسم راهپیمایی می‌کنیم. تا زمانی که آزادی جسمانی آقای اوجالان و وضعیت کوردستان محقق شود، ما به صورت ده هزار نفری به این راهپیمایی ادامه خواهیم داد. پیروزی برای کوردستانی‌های مقاومت‌گر خواهد بود.»