تصویر

سلیمان عیسی احمد: با روحیه وحدت بزرگ از «کارزار آزادی» صیانت شد

سلیمان عیسی احمد عضو «ابتکار آزادی برای رهبر آپو» تاکید کرد که جامعه شمال و شرق سوریه از کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» را با روحیه‌ای عالی صیانت کرد و سال دوم این کارزار با مبارزات قوی‌تر ادامه خواهد داشت.

کارزار آزادی

یک کارزار جهانی در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تحت عنوان «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برای مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حلی برای مسئله کورد آغاز شد. سازمان‌ها و نهادهای منطقه اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه نیز اعلام کردند که در این کارزار شرکت کردند و در مبارزه شریک بودند و کنش‌های زیادی را در طول سال انجام دادند.

سلیمان عیسی احمد، عضو «ابتکار آزادی برای رهبر آپو» با خبرگزاری فرات (ANF) درباره کنش‌های انجام شده در شمال و شرق سوریه در طول سال گذشته در چارچوب کارزار آزادی صحبت کرد.

سلیمان عیسی احمد با اشاره به اهمیت این کارزار گفت: «یک سال از کارزار آزادی رهبر آپو و حل مسئله کورد گذشته است. در این مدت کنش‌هایی که در سراسر جهان، خاورمیانه و کوردستان انجام شد، باعث شد تا دامنه این کارزار در مقیاس گسترده‌ای گسترش یابد. این وضعیت بار دیگر ضرورت و اهمیت آزادی رهبر آپو را نشان داد. در میان کسانی که در این کارزار شرکت کردند، افرادی آگاه و حساس از بسیاری از اقشار جامعه مانند نمایندگان مجلس، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، روشنفکران و دانشمندان بودند.

«مردم به ایده‌ها و فلسفه رهبری نیاز دارند»

استقبال و رشد کارزار که با مشارکت افرادی از ۷۴ کشور برای رهبری آغاز شد و افزایش گسترده و روزافزون کنش‌ها این واقعیت را به ما نشان داد که 'زندگی بدون رهبری نه تنها در کوردستان، بلکه در سراسر جهان امکان‌پذیر نیست. ' امروز مردم در همه جا خواستار آزادی رهبری هستند. در مراحل اولیه کارزار، حتی در سرزمینی مانند بنگلادش، زنان عکس‌های رهبری را در دست داشتند و خواهان آزادی جسمانی او شدند. زنان اینجا دیدند که آزادی رهبر آپو برای تضمین آزادی میهن‌شان و خودشان ضروری است. این واقعیت که کارزار آزادی برای رهبری این همه توجه را به خود جلب کرده و در سطح جهان رشد کرده است، در واقع نشان می‌دهد که بشریت چقدر به اندیشه‌ها و فلسفه رهبری نیاز دارد.»

سلیمان عیسی احمد با توجه به رشد گسترده این کارزار و حمایت میلیون‌ها نفر از این کارزار اظهار داشت: «رهبر آپو در دفاعیات خود به همه مشکلات از جمله اقتصاد، سیاست، محیط زیست، آزادی زنان، عدالت اجتماعی به تفصیل پرداخته است. راه‌حل‌های دائمی برای آنها ارائه می‌دهد. کسانی که در این کارزار شرکت می‌کنند، افرادی هستند که آثار رهبری را مطالعه و درک می‌کنند و به تصمیمات، فلسفه و اندیشه‌های او اعتقاد دارند.

به همین دلیل است که این کارزار به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان مورد استقبال قرار گرفته است. همه تظاهرات و راهپیمایی‌ها با شرکت توده‌های بزرگ برگزار شد. صدها هزار نفر در آلمان برای آزادی رهبر آپو راهپیمایی کردند. بسیاری از کنش‌ها مانند راهپیمایی‌ها، تجمع‌ها، کنفرانس‌ها و کنگره‌ها برگزار شد. همچنین گروه‌های مطالعه دفاعیات رهبری تشکیل شد. وقتی مردم برای آزادی جسمانی رهبری فریاد می‌زنند، نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای تمام جهان و بشریت آنرا مطالبه می‌کنند. زیرا همه جهان و بشریت به رهبر آپو نیاز دارند. به همین دلیل است که این کارزار روز به روز در حال گسترش است.»

«همه در ایده آزادی برای رهبری متحد هستند»

سلیمان عیسی احمد با بیان اینکه از ۱۴ اکتبر در این کارزار حضور فعال داشته‌اند، گفت: «ما به عنوان ابتکار آزادی جسمانی رهبری، ابتکار مردمی و وکلا اعلام کردیم که در این کارزار که از ۱۴ اکتبر آغاز شده است، مشارکت فعال داشته‌ایم. با تمام امکانات و قدرت خود این کارزار را انجام دادیم. زیرا رهبر آپو برای ما خود زندگی است. رهبر آپو کسی است که ما را وادار می‌کند تا معنای زندگی و عشق به آزادی را در درون خود کشف کنیم. اگر برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه نکنیم، ما حقیقت آزادی و هستی خود را از دست می‌دهیم. مردم ما با تمام وجود در این کارزار شرکت کردند، چون متوجه این موضوع بودند.»

سلیمان عیسی احمد با بیان اینکه مردم شمال و شرق سوریه در محدوده کارزار دائماً در میدان‌ها حضور داشته‌اند، ادامه داد: «هر کسی افکار و اراده‌ی متفاوتی دارد، اما همه در اندیشه آزادی رهبری متحد شدند. هدف مشخصی در جریان کمپین امضای ما بود، اما تعداد امضاهای جمع‌آوری شده از همه جا فراتر از اهداف ما بود. دیدیم که از شهرهای سوریه مانند سویدا، دمشق، سلامیه، طرطوس، لاذقیه، حماه و حمص امضا جمع‌آوری و ارسال شد. این فراخوان‌ها اکنون فراتر از شمال و شرق سوریه به کل منطقه گسترش یافته است. به ویژه پس از درگیری، آشوب و انقلاب در سوریه، همه نیاز به آزادی فیزیکی رهبری را با وضوح بیشتری دیدند و مشاهده کردند که چگونه سیستم ایجاد شده در مناطق اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه مشکلات جامعه را حل می‌کند.»

سلیمان عیسی احمد همچنین درباره کنش‌های صورت گرفته در شمال و شرق سوریه اطلاعاتی ارائه کرد و گفت:

«در چارچوب کارزار، کنفرانس‌های مهم زیادی در شمال و شرق سوریه برگزار شد. کنفرانس حقوق و سلامت در شهر رقه برگزار شد. صدها نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس اظهار داشتند که با طرح‌های جدید خود، مبارزه را گسترش خواهند داد. نامه‌هایی به سی‌پی‌تی، نهادهای حقوق بشر، سازمان‌های حقوقی و بسیاری از دولت‌ها برای آزادی جسمانی رهبر آپو ارسال شد. ابتکار آزادی برای رهبر آپو از احزاب سیاسی بازدید کرد و در این بازدیدها، بسیاری از احزاب آمادگی خود را برای مبارزه در محدوده این کارزار اعلام کردند. زنان نیز در این دوران مبارزات مهمی انجام دادند؛ تشکل‌های زنان منطقه با شعار 'هویت زن آزاد با رهبر آپو ممکن است' مدام در خیابان‌ها حضور داشتند. علاوه بر این، جلساتی با نمایندگان قبایل کورد و عرب برگزار شد و مبارزه مشترک انجام شد. همچنین دیدارهایی با رهبران دینی برگزار شد و در چارچوب این کارزار بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

«مردم رهبر آپو را اراده‌ی خود می‌بینند»

در جاهایی که تروریسم روی می‌دهد، جامعه در خطر انقراض قرار می‌گیرد. اما با طنین‌اندازی اندیشه‌های رهبری در این حوزه‌ها، هرکسی توانست با اندیشه‌های خود، خود را بیان کند و بهبود بخشد. به همین دلیل مقامات مسیحی می‌گفتند که آزادی رهبر آپو آزادی آنهاست. مردم به وضوح نشان می‌دهند که رهبر آپو را اراده خود در تمام فعالیت‌ها و زندگی خود می‌بینند. رهبر آپو در واقعیت زندگی همه جای می‌گیرد و راه‌حل‌هایی را برای همه مشکلات پیش رو ارائه می‌دهد.»

سلیمان عیسی احمد با بیان اینکه با کنش‌هایی که در محدوده کارزار آزادی سازماندهی کردند این توطئه را خنثی کردند، گفت: «سال اول کارزار به صورت فشرده گذشت و نتایج زیادی به دست آوردیم، با خواندن اندیشه‌های رهبری و پی بردن به درستی نظریات رهبر آپو، حملات فاشیستی ترکیه را نیز ناامید می‌کنیم که ادامه توطئه علیه رهبر آپو است. هرچه گفتگوی خود را با رهبر آپو بیشتر تقویت کنیم، سریعتر به آزادی جسمانی وی و راه‌حل مسالمت‌آمیز مسئله کورد دست خواهیم یافت. هر چه بیشتر هدف خود را برای آزادی رهبر آپو تقویت کنیم، به همان اندازه توطئه را خنثی خواهیم کرد.»