اعتراضات علیه حمله به مطبوعات آزاد ادامه دارد

در شهرهای اروپا علیه حملات به مطبوعات آزاد کنش‌های مختلفی انجام شد، از بلژیک خواسته شد بر اساس قوانین بین‌المللی برخورد نماید.

حمله‌ی روز گذشته‌ی به استرک تی‌وی و میدیا هابر تی‌وی در چندین شهر اروپایی محکوم گردید.

بازل

در شهر بازل سوئیس در مقابل کنسولگری بلژیک تجمعی برگزار شد.

کوردستانی‌ها در پی فراخوان‌ مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کورد تجمع کردند و در مقابل کنسولگری بلژیک دسته گل سیاه گذاشتند.

در این تجمع اعلام شد که حملات دولت ترکیه علیه کوردها وارد مرحله‌ی جدیدی شده است، نیروهایی که می‌خواهند صدای مخالفان را قطع کنند، به مطبوعات آزاد حمله کردند و همزمان خبرنگاران را در ترکیه دستگیر کردند، حمله به مناطق حفاظتی میدیا با سفر اردوغان به باشور کوردستان و عراق شکل گرفت.

همچنین تاکید شد که یورش به مطبوعات آزاد از هیچ مبنای قانونی برخوردار نیست، از بلژیک خواسته شد بر اساس قوانین بین‌المللی برخورد نماید.

شور

در شهر شور سوئیس جمعیت به راهپیمایی پرداختند، کوریش دویماز‌ ریاست مشترک ج‌د‌ک‌-شور به سخنرانی پرداخت، سپس بیانیه‌ی ج‌د‌ک-س و ی‌ژ‌ک-س قرائت شد.

دانهاگ‌

در شهر دانهاگ‌ سوئیس کنشی اعتراضی انجام شد. در این کنش اعلام شد، فشار پلیس بلژیک از اعمال پلیس دولت ترکیه چیزی کمتر ندارد، در همان روز به گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان حمله گردید.

رم

در شهر رم پایتخت ایتالیا، با پیشگامی کمیته‌ی کوردی آرارات یورش به استرک تی‌وی و میدیا هابر تی‌وی‌محکوم گردید.

جمعیت در مقابل کونسولگری فرانسه بیانیه‌ای قرائت کردند، اعلام شد سانسور فرانسه و بلژیک علیه مطبوعات کوردی، ضد دمکراسی است. تاکید شد، سانسور مطبوعات کوردی به معنای پنهان نمودن نسل‌کشی کوردهاست ولی هیچ عمل فاشیستی قادر نیست صدای مطبوعات کوردی را خفه نماید.