با طب طبیعی از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود

برای اینکه مردم زندگی سالمی داشته باشند، روش‌های درمانی جایگزین در مرکز طب طبیعی که در محله شیخ مقصود و اشرفیه افتتاح شده است، ایجاد شده است. جدا از دیابت و بیماری‌های استخوانی، از بیماری‌های پوستی و التهابات بدن نیز پیشگیری می‌شود.

طب طبیعی در حلب

به غیر از طب سنتی، طب طبیعی به عنوان یک روش خاص در حلب ارجحیت دارد. یکی از مراکز معروف طب طبیعی در شهرهای شمال و شرق سوریه، مرکز طب طبیعی حلب است که ۵ سال پیش برای محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه راه اندازی شد.

ریحام حمرش، یکی از اعضای مرکز طب طبیعی حلب (شیخ مقصود و اشرفیه) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «در فرآیندی که جامعه به سمت بیمارستان‌ها روی می‌آورد، تصمیم گرفتیم با میراثی که مادران ما برایمان بر جای گذاشته‌اند، به طب طبیعی روی بیاوریم. برخی از داروهای شیمیایی نتایج سریع دارند، اما با گذشت زمان اثرات منفی آنها در سراسر بدن گسترش می‌یابد. روش طب طبیعی در مدت طولانی‌تری اثر می‌کند، اما اثر منفی نشان نمی‌دهد، به بیمار آسیب نمی‌رساند. در ابتدا، طب طبیعی بسیار مورد توجه بود. با گذشت زمان، تقاضا کاهش یافت. برای اینکه اعتماد به طب طبیعی دوباره توسعه یابد، باید جامعه را آموزش دهیم.»

از تجربیات افراد آگاه بهره می‌بریم

 ریحام حمرش با بیان اینکه از تجربیات افراد آگاه بهره می‌برند، گفت: « با مطالعه انواع گیاهان به نتیجه می‌رسیم. یا به علل بیماری‌ها می‌پردازیم. برای تشخیص صحیح، تحقیق و بهره‌مندی از افراد مجرب، کار خود را توسعه داده‌ایم.

ریحام حمرش از ایجاد روش‌های درمانی برای پیشگیری از بیماری‌های استخوانی، التهابات بدن، بیماری‌های پوستی و اضافه وزن خبر داد و گفت: «بیمارانی که به مرکز طب طبیعی مراجعه می‌کنند از روش درمانی و نتایج درمان رضایت دارند.»

ریحام حمرش با بیان اینکه بیشتر گیاهانی که در طول درمان استفاده می‌شوند از شهبا آورده می‌شوند، افزود، در زمان‌های مشخصی اطلاعاتی درباره نحوه محافظت از خود در برابر بیماری‌ها و میزان درمان ارائه می‌دهند. ریحام حمرش با بیان اینکه مخالف دارو و وسایل پزشکی هستند، گفت: «با فیزیوتراپی می‌توان دردهای بدن را درمان کرد، درمان مورد نیاز مردم را انجام داد و مردم با طب طبیعی بدنی سالم خواهند داشت.»