در شهر آخیم اولین چهارشنبه ماه آویل جشن گرفته شد

در شهر آخیم اولین چهارشنبه ماه آویل جشن گرفته شد. ریاست مشترک FED-DEM، صباحت ارگین در این مراسم جشن سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«تا زمانی‌ که این خلق از خود،‌ فرهنگ کوردی‌اش،‌ جنبش‌اش و شنگال خود صیانت کند،‌ هیچکس نمی‌تواند این خلق و فرهنگش را نابود سازد.‌»

چشن اولین چهارشنبه ماه آوریل

خانه ایزدیان در آخیم -وردن واقع در شهر آخیم  کشور آلمان برای جشن اولین چهارشنبه ماه آویل یک مراسم برگزار نمود. از برمن، آرشیم، وردن و شهرهای اطراف،‌ ایزدیان بسیاری در این مراسم شرکت کردند. 

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا،‌ شیخ خوده‌دات دعا خواند و سپس به عنوان ریاست مشترک  FED-DEM، صباحت ارگین سخنرانی کرد. 

صباحت ارگین اعلام کرد که این خلق و این باور در طول تاریخ انسانیت بنیادی بسیار مقدس را آفریده‌اند و گفت‌، اگر به دور از زادگاه خود نیز این روز را جشن بگیرد این خود نشانگر آنست که نه اشغالگران و نه عده‌ای دیگر نتوانسته‌اند این فرهنگ را از میان بردارند. 

صباحت ارگین سخنان خود را اینگونه ادامه داد‌: ‌«این باورداشت مقدس نابود نخواهد شد. تا زمانیکه این خلق از خود، فرهنگ کوردی‌اش‌،  از جنبش‌اش و از خاک مقدس شنگال صیانت کند، هیچکس نخواهد توانست این خلق، فرهنگ و اعیادش را نابود کند.‌»

سپس به عنوان مجلس زنان ایزدی، ازیلا یالچین این جشن را به حاضرین تبریک گفت. همچنین پیام ک‌ن‌ک برای اولین چهارشنبه ماه آوریل قرائت شد. کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک) خواست که خودمدیریتی شنگال و اراده ایزدیان به رسمیت شناخته شود. 

در این مراسم جشن، هنرمند هوزان فرهاد، گروه هبون زاروک و جوان آهنگ‌های خود را اجرا کرده و حاضرین نیز به رقص و پایکوبی پرداختند.