ک‌ج‌د‌ک-اروپا خواستار مشارکت در اعتراضات صد و یکمین سالگرد معاهده لوزان شد

ک‌ج‌د‌ک- اروپا گفت: «ما به قرارداد نسل کشی ۲۷ جولای ۱۹۲۳ در لوزان و صد و یکمین سالگرد آن اعتراض می‌کنیم.» ک‌ج‌د‌ک-اروپا از همگان خواست تا به راهپیمایی گسترده‌ای که فردا در لوزان با روحیه وحدت میهنی برگزار می‌شود، بپیوندند.

۱۰۱مین سالگرد پیمان‌نامه لوزن

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) به مناسبت صد و یکمین سال معاهده لوزان که کوردستان را به چهار قسمت تقسیم کرد، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه، برای پیوستن به راهپیمایی گسترده‌ای که روز شنبه (فردا) با روحیه میهنی برگزار می‌شود، فراخوان داده شد.

در این بیانیه آمده است که معاهده لوزان بین انگلیس، فرانسه و ترکیه به امضا رسیده است و گفته شده است که دولت-ملتی نژادپرست توسط نیروهای بین المللی ایجاد شد. دولت ترکیه در طول ۱۰۰ سال گذشته همواره خلق را مورد نسل کشی قرار داده است.

ک‌ج‌د‌ک-اروپا در بیانیه خود توافقنامه لوزان را رسمی کردن انکار و نسل کشی خلق کورد اعلام کرد و گفت: «رهبر آپو اجازه نخواهد داد نسل کشی کامل شود. ایده‌های رهبر آپو که خواست میلیون‌ها نفر است، همه این نقشه‌ها را شکست داده است.»

ک‌ج‌د‌ک-اروپا همچنین اعلام کرد: «ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا در صد و یکمین سال معاهده لوزان، روز ۲۷ جولای راهپیمایی گسترده‌ای را با روحیه وحدت میهنی برگزار خواهیم کرد؛ ما همه را به شرکت در این راهپیمایی اعتراضی دعوت می‌کنیم.»

تاریخ و محل برگزاری کنش:

شنبه ۲۷ جولای ساعت ۱۳:۰۰

پلاس دس پیونیرس، لوزان، سوئیس.