مادرانی که در تحصن هستند، بر وحدت و آزادی تاکید کردند

فاطما حمو و جمیله محمد که در هفته ۶۱۸ «تحصن آزادی» هستند بر اهمیت وحدت ملی کورد تاکید کردند و گفتند ما آزادی رهبر آپو و حل مسئله کوردستان را می‌خواهیم.

تحصن برای آزادی در ۶۱۸ مین هفته خود

«تحصن آزادی» که در شهر استراسبورگ فرانسه آغاز شد، از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ با هدف تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پایان دادن به انزوا ادامه دارد.


متحصنین هفته ۶۱۸، وطن‌دوستانی به نام‌های فاطما حمو، جمیله محمد، الیان حسین و احمد باگوک هستند که از شهر مونستر آلمان به این کنش پیوستند.
الیان حسین با بیان اینکه به دلیل ۲۵ سال حبس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به این کنش پیوسته است گفت: «هر کورد، جوان، مادر، مرد و کودکی، باید دست به دست هم دهیم، یک دل شویم، یک هدف داشته باشیم. ما به این امیدواریم.»
جمیله محمد هم اظهار داشت که برای آزادی عبدالله اوجالان و همه زندانیان به استراسبورگ آمده و درود و سلام خود را به امرالی فرستاد. جمیله محمد گفت: «ما ۳ سال است که نمی‌توانیم از رهبر خود اطلاعی دریافت کنیم. ما آزادی رهبر خود و آزادی خلق خود را می‌خواهیم.» جمیله محمد گفت: «به همین دلیل است که او روز و شب ایستاده است. ما همیشه در میدان خواهیم بود. ما هرگز شکست نمی‌خوریم.»
جمیله محمد به کشتار کوردها، غارت جغرافیای کوردستان و سیاست‌های حاکمیت بر کوردها اعتراض کرد و خاطرنشان کرد که خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردستان هستند.
فاطما حمو هم گفت: «سه سال است که ما نمی‌دانیم وضعیت رهبرمان چگونه است، دولت‌ها همگی ما را تقسیم کرده‌اند، هر کدام از ما را در جایی قرار داده‌اند، دشمن نمی‌خواهد ما متحد باشیم. آنها نمی‌خواهند که ما اتحاد خود را ایجاد کنیم. ما این را قبول نداریم. بیاید یکی شویم. دولت هزاران سال است که کوردها را سرکوب کرده است. برادران و خواهران کورد، ما باید متحد شویم. اگر متحد نباشیم، آزاد نخواهیم بود. سرزمین ما پر از شهید است؛ ما باید از خون شهدا صیانت کنیم. ما به دشمن تکیه نمی‌کنیم. بیایید دست به دست هم دهیم و میهنمان را آزاد کنیم.»