آدسوی پس از ۳۰ سال اسارت در قُصَر با هلهله و شادی مورد استقبال قرار گرفت

عبدالوهاب آدسوی که پس از ۳۰ سال اسارت در زندان‌های دولت ترکیه آزاد شد، در زادگاهش قًصَر با دسته‌گل و هلهله‌ مورد استقبال قرار گرفت.

عبدالوهاب آدسوی که آخرین بار در زندان بسته شماره ۱ باندرما زندانی بود، روز شنبه ۲۷ آوریل آزاد شد.

آدسوی در دسامبر ۱۹۹۳ در منطقه قُصَر (قزل تپه) شهر مِردین دستگیر و زندانی شد.

آدسوی که توسط دادگاه امنیت دولتی آمد یک مکانیسم قضایی معروف به بی‌قانونی و خودسری، به حبس ابد محکوم شده بود، ۳۰ سال را در زندان‌های دولت ترکیه گذراند.

عبدالوهاب آدسوی که پس از آزادی به زادگاهش بازگشت، در فرودگاه مِردین مورد استقبال خانواده‌اش و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی قرار گرفت.

آدسوی در حالی که همراه با کاروانی به خانه خانوادگی خود در منطقه صنعتی رفته بود با دهل و سُرنا در مقابل خانه‌اش مورد استقبال قرار گرفت. برای آدسوی پایکوبی کرده و هلهله سرداده شد.

آدسوی ضمن خوش آمدگویی گفت: «من قول دادم و برای تحقق این قولم زندگی خواهم کرد. ۳۰ سال گذراندم اما روحم همیشه با شما بود. تا آخرین قطره خونم مبارزه خواهم کرد. ما نیروی خود را از مردم خود می‌گیریم. تا زمانی که مردم‌ ما پشتیبان‌مان هستند، هیچ کس نمی‌تواند با ما مقابله کند. از همه شما متشکرم.»

صالح جودی، رئیس مشترک انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌هایی که بستگان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (MEBYA-DER) شعبه مِردین، با جلب توجه به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کنش‌های جاری در زندان‌ها، بر عزم برای مبارزه تأکید کرد.