استاندار هولیر از شهرداری کلانشهر مردین دیدار کرد

استاندار هولیر،‌ امید خوشناو در دیدار خود از کلانشهر مردین اعلام کرد که برای صلح آماده‌اند که به وظیفه خود عمل کنند. احمد ترک نیز گفت‌: ‌«باید مدیریت باشور از حقوق تمام کوردها دفاع کند.‌‌»

استاندار هولیر،‌امید خوشناو،‌ شهردار هولیر کارزان هادی، نماینده مجلس اقلیم کوردستان، شوان زراری و هیئت همراه او از شهرداری کلانشهر مردین دیدار کردند. خوشناو و هیئت همراه او از سوی احمد ترک و دوریم دمیر و نماینده مجلس دم پارتی، صالحه آیدنیز مورد استقبال قرار گرفتند.

‌«ما از صلح منطقه‌ای حمایت می‌کنیم»

خوشناو بیان داشت که در مردین حضور دارد خوشحال است و گفت‌:‌‌ ‌«برای دیدار نمایشگاه‌های کشاورزی، دامداری،‌ لبنیات ۳ روز است که در شهر آمد هستیم. از مهمانوازی شما سپاسگذاریم. به مثابه حکومت اقلیم کوردستان ما از صلح منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. برای صلح هرچه از دست ما برآید ما همیشه آماده هستیم. ما شما روسای ارجمند را به هولیر دعوت می‌کنیم. درهای ما همیشه به روی شما باز است.‌‌»

احمد ترک‌: باید مدیریت باشور از حق تمام کوردها دفاع کند

از سوی دیگر احمد ترک در این دیدار بیان داشت‌:‌‌ ‌«در میان خلق‌ها هیچ مانع و مشکلی به وجود نیامده است. به مثابه اهالی مردین ما همیشه از فرهنگ، زبان و خاک خویش دفاع می‌کنیم. ای کاش دیگر شهرهای ترکیه هم مثل مردین دارای تنوع فرهنگی می‌بودند، در آنصورت در ترکیه دمکراسی و صلح به وقوع می‌پیوست. قبل از هر چیز ما می‌خواهیم که در میان  کوردها دیالوگ و یا گتفگو وجود داشته باشد. برای آینده خلق کورد باید در تمام مناطق کوردستان روابط و ارتباطات خود را ایجاد کرده و توسعه دهیم. باشور کوردستان تنها متعلق به ساکنین‌اش نیست، بلکه بخشی از تمام کوردستان است. به همین دلیل چشمان تمام خلق کورد به باشور کوردستان دوخته شده است. به همین دلیل باید حکومت اقلیم کوردستان از حق تمام کوردها دفاع کند. در اینصورت کوردها می‌توانند به اهداف خود دست یابند. من بر این باورم که هم از جنبه سیاسی و هم از در میان خلق روابط و ارتباطات کوردها نیرومندتر خواهد شد.‌»

دوریم دمیر نیز مشخص کرد که مهم است خلق کورد متحد باشد و گفت‌: ‌«از طرفی ما به خلق خود خدمت می‌کنیم و از سوی دیگر نیز برای اتحاد کوردها با تمام نیروی خود کار خواهیم کرد.‌»