‌«سی‌پی‌تی تنها در جهت منافع خود عمل می‌کند‌»

آواشین مستو اعلام کرد که سی‌پی‌تی در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خود رفتار نمی‌کند و تنها برای اشخاص کار می‌کند. همچنین مستو بیان داشت که آنان با نیروی جوانی،‌ آزادی جسمانی رهبر خلق کورد را عملی خواهند کرد.

عملکرد کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی)

انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هرچه می‌گذرد شدت بیشتری می‌یابد و سنگین‌تر می‌شود. در ارتباط با این انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ریاست مشترک جوانان و ورزش در کانتون فرات، آواشین مستو با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد.

آواشین مستو گفت که اکنون ۳ سال است به هیج وجه از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاعی گرفته نمی‌شود و بر ضد او یک انزوا پس از انزوا تحمیل می‌شود و در سخنان خود همچنین بیان داشت‌: ‌«کمیته منع شکنجه اروپا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(سی‌پی‌تی) به اصطلاح نهادی است که برای دفاع از حقوق بشر ایجاد شده است، اما در مسئه رهبر آپو نهادی است که خود را کور و کر می‌کند. چرا انزوای تحمیلی علیه رهبر آپو هرچه می‌گذرد تشدید شده و سنگین‌تر می‌شود‌‌؟ چرا علیه این مهم همه سکوت کرده‌اند؟ همچنین بدلیل بالا رفتن سن رهبر آپو لازم است با او ملاقات انجام شده این مورد در تمام قوانین دولت‌ها اینچنین اجرا می‌شود. اما دوباره همه به مثابه سی‌پی‌تی خود را کور، کر و لال کرده است و زمانیکه مسئله رهبر آپو باشد، تمامی قوانین فراموش می‌شوند.‌»

آواشین مستو بیان داشت که مشخص است سی‌پی‌تی برای عده‌ای کار می‌کند و گفت‌: ‌«سی‌پی‌تی به اصطلاح نهادی است که برای تمام انسانیت کار می‌کند. اما ما می‌بینیم که آن تنها برای برخی اشخاص کار می‌کند و نه برای دفاع از حقوق بشر. اینطور مشخص است که سی‌پی‌تی نیز تنها در چارچوب منافع خود عمل کرده و حرکت می‌نماید. ما جوانان نیز پیرامون تفکرات رهبر آپو گردهم‌ آمده و ممکن نیست که بتوانند ما را از این تفکر و عقاید دور سازند. اکنون ۲۶ سال است که انزوای تحمیلی علیه رهبر آپو ادامه دارد. چنین است، میلیون‌ها نفر در انتظار آزادی رهبر آپو هستند. همچنین ما نیز برای عملی ساختن آزادی جسمانی رهبر آپو تا پایان مبارزه خود را ادامه خواهیم داد.‌»

آواشین مستو اینچنین به سخنان خود پایان داد‌: ‌«لازم است دیگر تمام جوانان در سراسر جهان برای آزادی جسمانی رهبر آپو قیام کنند و باید کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حلی سیاسی برای مسئله کورد» را قدرتمندتر سازیم.‌»