جنبش زنان سارا سوئد کنگره خود را برگزار کرد

جنبش زنان سارا سوئد نهمین کنگره خود را در شهر واستراس برگزار کرد.

کنگره با یک دقیقه احترام به یاد شهدای کوردستان آغاز شد. سخنرانی افتتاحیه توسط عایشه دیدار سخنگوی جنبش زنان سارا ایراد شد.

عایشه دیدار در ابتدا به همه زنان مبارز و تلاش‌گر درود فرستاد و خاطر نشان کرد که کنگره در شرایطی مهم برگزار شده و گفت شعار «ما با ژن ژیان آزادی به سوی انقلاب زنان می‌‌رویم» مورد استقبال همه زنان کوردستان و جهان قرار گرفته است.

عایشه دیدار با بیان اینکه باید تلاش‌ها برای سازماندهی زنان در اسکاندیناوی گسترش یابد، گفت ابراز وجود هر زن و سایر سازمان‌های زنان، مبارزه مشترک را تقویت خواهد کرد.

در این کنگره عنوان شد که زنان باید در ساختن روحیه میهنی نقش فعال‌تری داشته باشند و در برابر انواع حملات دست به دست هم بدهند.

سپس کنگره با قرائت پیام‌های تشکل‌های زنان کژار، جنبش آزادی زنان و کنگره استار ادامه یافت.

در بخشی که روند سیاسی مورد ارزیابی قرار گرفت یادآور شد که با تقویت پارادایم دموکراتیک، اکولوژیکی و آزادی زنان، ایدئولوژی مردانه، نژادپرستی، مذهب‌گرایی و ناسیونالیسم عقب‌نشینی خواهد کرد. به ویژه خاطرنشان شد که مقاومت تاریخی جنبش زنان کورد نشان می‌دهد که قرن بیست و یکم قرن زنان خواهد بود.

همچنین در کنگره و جایی که بر گسترش سازماندهی جنبش زنان در اسکاندیناوی متمرکز بود، تصمیم گرفته شد به منظور رفع انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مطالبه آزادی جسمانی وی در کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل برای مسئله کورد» شرکت فعال داشته باشند.

همینطور در این کنگره درخواست شد تا با سیاست‌های جرم‌انگاری و تروریستی نامیدن کوردها توسط دولت سوئد مبارزه شود و تلاش شود تا دولت سوئد به این اقدامات پایان دهد. جنبش زنان سارا برای انجام فعالیت‌های زیادی طی سه ماه آینده در سراسر اسکاندیناوی برنامه‌ریزی کرده است. به ویژه در اسکاندیناوی، فعالیت‌های متفاوتی در ۲۲ می در چارچوب کنش «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برنامه‌ریزی شد.