مشخصات ۲ گریلای شهید که در گاره شهید شده‌ بودند، اعلام شد

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، مشخصات دو گریلای شهید به نام‌های آرارات هَرَکول و زین زاگرس که مورخ ۱ آوریل در منطقه گاره شهید شده بودند را اعلام کرد و به خلق کوردستان تسلیت گفت.

اعلام مشخصات شهید

ه‌پ‌گ در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد‌: ‌«رفقای ما آرارات هَرَکول و زین زاگرس مورخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ در منطقه گاره شهید شدند.‌‌‌»

در این بیانیه آمده است‌: ‌«رفقای ما آرارات و زین از شهرهای وان و کوبانی که دو مرکز مهم مقاومت در کوردستان هستند به صفوف گریلا پیوسته بودند و برای آزادی خلق خود به شیوه‌ای فدائی جنگیدند، به نمونه‌های مشخص زنان مبارز آپوئی مبدل شدند. رفقای ما آرارات و زین که در بسیاری از مناطق مبارزه کردند و در هر منطقه‌ای که در آن حضور داشتند، در امر دفاع از خط آزادی زنان پیروز شدند و مهر خود را بر تاریخ مبارزاتی ما حک نمودند. رفقای ما آرارات و زین در هر لحظه از زندگی خود با گسترش مبارزه انقلابی توانستند به دولت استعمارگر ترکیه، که جنایت قتل‌عام علیه خلق‌ ما را عملی می‌سازد، پاسخ لازم را بدهند.

به مثابه رفقای آنان ما یک بار دیگر قول می‌دهیم مبارزه‌ای که رفقایمان آرارات و زین به ما واگذار کردند را با ذهنیتی که در شخص آنان،‌ شایسته تمام شهدا باشیم تا زمان پیروزی ادامه دهیم. ما به تمام خلق میهن دوست کوردستان، بخصوص خانواده‌های ارجمند رفقا آرارات و زین تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید به شرح زیر است‌:

نام‌ سازمانی‌: آرارت هرکول

نام و نام خانوادگی‌: سیبل دنیز

محل تولد‌: وان

نام مادر-پدر‌: نجیبه-نوردین

تاریخ و محل شهادت‌: ۱ آوریل ۲۰۲۴ ‌‌/ گاره

‌*****

نام‌ سازمانی‌: زین زاگرس

نام و نام خانوادگی‌: گُله حسو

محل تولد‌: کوبانی

نام مادر-پدر‌: جیله-احمد

تاریخ و محل شهادت‌: ۱ آوریل ۲۰۲۴ ‌/ گاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌»