زنان در شهر آمد برعلیه خشونت دولت فراخوان مبارزه دادند

DAKAP و شبکه مبارزه برعلیه خشونت در شهر آمد برضد افزایش خشونت و قتل علیه زنان یک بیانیه دادند و گفته شد‌‌: ‌«ماب مبارزه خود برعلیه دولتی که به خشونت مرد، مشروعیت می‌بخشد، ادامه خواهیم داد.»

پلتفرم زنان دجله در شهر آمد ‌(DAKAP) و شبکه مبارزه برعلیه خشونت در منطقه دریه چیای سور شهر آمد برضد افزایش خشونت و قتل‌ زنان یک بیانیه منتشر کردند. ریاست مشترک دم پارتی در شهر آمد،‌ پنار ساکیک تکین‌. ریاست مشترک ینی‌شهیر، سور، چنار و تعداد بسیاری از دیگر سازمان و نهادها در آن مشارکت کردند.

عضو جمعیت زنان روزا، اَسرا چیچک این بیانیه را قرائت کرد. چیچک اعلام کرد که در مقطعی قرار دارند که در آن قتل زنان هرروز افزایش می‌یابد و گفت‌: ‌«هنوز هم علیرغم اینکه تصمیم‌شان برای دفاع قطعی است و داستان خشونت ادامه دارد به شیوه‌ای مشکوک،‌ جسد‌شان پیدا می‌شود. زمانیکه موضوع حقوق و زندگی زنان باشد تمام مکانیزم ها بی‌تاثیر می‌شوند. ما این را از گلستان دوکو، روژولات قزماز، امینه سوینچ و لیلا دمیر درمی‌یابیم. سیاست‌های دولت طبق مناطق تغییر می‌يابد و تبعیض قائل می‌شود. این امری آشکار است. به همین دلیل است که امروز در شرناخ یک نظامی بدون اینکه هیچگونه نگرانی به خود راه دهد به سیاست عدم مجازات باور داشته و برای عمل به تعرض از آن جسارت می‌گیرد.‌‌»

چیچک در ادامه چنین گفت‌: ‌«مبارزه ما برعلیه سیاست‌های جنگ ویژه است. ما همگان را فرا می‌خوانیم. ما دارای اراده‌ای هستیم که می‌تواند تمام این سیاست‌ها را پوچ گرداند. جنایت‌ها علیه زنان به سطح قتل‌عام رسیده است. ما از حقوق و آزادی خود دست‌بردار نخواهیم شد. ما یاد تمام زنانی را که برعلیه خشونت مقاومت کرده و زندگی خود را از دست داده‌اند را یکبار دیگر گرامی‌ می‌داریم.‌»