برندگان جوایز فستیوال فیلم‌های کوردی دوسلدورف آشکار خواهند شد

یکمین فستیوال فیلم کوردی دوسلدورف در ساعات امشب طی مراسم اهدای جوایز به پایان خواهد رسید.

یکمین فستیوال فیلم کوردی دوسلدورف

در این فسیتوال حداکثر تا ساعت ۱۸‌:۰۰ امروز فیلم ‌«بربو» اکران می‌شود و سپس جوایز اهدا می‌شوند.

۸ جایزه اهدا خواهد شد

در اولین فستیوال فیلم کوردی دوسلدورف،‌ ۸ جایزه اهدا خواهند شد. ۴ جایزه به نام ‌«جایزه پشتیبانی از پروژه نوین» به کارگردانان فیلم‌های کوتاه داده خواهد شد. هیئت داوران ژوری تعیین می‌کند که چه کسی این جایزه را دریافت خواهد کرد. در این کاتاگوری هم در مجموع ۱۴ فیلم کوتاه در این زمینه با هم رقابت می‌کنند و از هر بخش از کوردستان (باکور، باشور، روژهلات و روژاوا) به کارگردانی‌، جایزه تعلق خواهد گرفت.

برای فیلم و مستندهای بلند هم،‌ ۴ جایزه معین شده است که عبارتند از : جایزه فیلم حقوق بشر، جایزه سینمای مقاومتگر خلیل داغ، جایزه ژینا امینی و جایزه فیلم یلماز گونی.

کمیته تدارکات فستیوال برندگان این جوایز را تعیین خواهد نمود. گفته شد که این جایزه افتخاری است و براساس معیارهای بنیادین به مثابه رنج، حقوق، مبارزه و زنان تعیین خواهد شد.

اسامی برخی کارگردان‌ها و نام صلی و ترجمه فیلم‌هایشان که در داخل پرانتز قرار داده شده، در کاتاگوری فیلم‌های بلند و مستندها که به رقابت خواهند پرداخت بدین شرح است‌: ‌« مانو خلیل‌ (همسایه Cîran)، درسیم زروان،‌ زاینه آکیول ‌(یک روز Rojek)، ریگر آزاد کایا ‌(زمانیکه نهال‌ها رشد می‌کنند Gava Şitil Mezin Dibin)، سویناز عودکه ‌(بربو Berbû)، اوزکان کوچوک ‌(صبح بخیر Rojbaş)، آلبا سوتورا ‌(زندگی پس از داعش life after ISIS)، هانا پولاک ‌(فرشته‌های شنگال Angels of Sinjar)، دریا دنیز ‌‌(هِزا Hêza)، ماریان بیندر ‌(ارن Eren)، دوریم تکین‌اوغلو ‌(را Ra)، ریبر دوسکی ‌(دختران خورشید Daughters of the Sun)، نورای شاهین ‌(من عدالت را می‌خواهم Ez Edeletê Dixwazim)، شیرو هنده ‌(ترانه‌های عشق و نسل‌کشی Evin di Rûyê Qirkirinê de)، ابراهیم سعیدی ‌(طعم آب The Taste of Water). برای همین هم تماشاگران با اشتیاق منتظر ساعت اهدای جوایز هستند.

فیلم‌های که در طول روز به نمایش در خواهد آمد

در اولین فسیتیوال فیلم کوردی دوسلدورف، در روز یکشنبه تمامی فیلم‌ها در سینمای متروپول‌سال اکران خواهند شد. مراسم اهدای جوایز نیز در همانجا برگزار خواهد شد. فیلم‌هایی که امروز به نمایش گذاشته خواهند شد به شرح زیر می‌باشند‌:

زمانیکه نهال‌ها رشد می‌کنند‌، Gava Şitil Mezin Dibin: ساعت ۱۲‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۰۰

اشک‌های رودخانه زه‌، Firmeskên Ava Zê: ساعت ۱۳‌:۴۵

بهار‌، Bihar: ساعت ۱۳‌:۴۵

پس از شنگال‌، Letter Of Shengal: ساعت ۱۴‌:۰۰

محیط زنان و گفتگوها‌، Jinwar û Gotûbejin: ساعت ۱۵‌:۴۵

بربو‌، Berbû:‌ ساعت ۱۸‌:۰۰