در شنگال جشن اولین چهارشنبه ماه آوریل برگزار شد

جشن اولین چهارشنبه ماه آوریل در دَرِه کرسه واقع در شنگال برگزار شد.

جشن اولین چهارشنبه ماه آوریل

عید اولین چهارشنبه ماه آوریل در دره کرسه واقع در شنگال طی یک مراسم،‌ جشن گرفته شد. این مراسم جشن با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«با اتحاد ایزدیان و با روح اولین چهارشنبه ماه آوریل  ما خودمدیریتی  شنگال را بنا می‌نهیم» برگزار شد. مکان این جشن با دسته‌گل‌های شکفته در ماه آوریل مزین شد و ایزدیان با لباس‌های اصیل خود در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم به عنوان خودمدیریتی دمکراتیک شنگال،‌ نایف شمو سخنرانی افتتاحیه را بیان نمود و چنین گفت‌: ‌«امیدوارم تمام روزهای ما اینگونه باشد. یکی از روزهای مهم و مقدس ما اولین چهارشنبه ماه آوریل است زیرا که در این روز جهان آفریده شده است. ما به مثابه خودمدیریتی شنگال این روز را به تمام ایزدیان جهان تبریک می‌گوییم. ما این روز را به خانواده‌های شهدا و مبارزان مستقر در کوهستان‌ها تبریک ‌گفته و برای آنان پیروزی را خواستاریم. ما این جشن مقدس را به رهبر خود تبریک گفته و به مقاومتش در امرالی درود می‌فرستیم.‌»

پس از سخنرانی افتتاحیه گروه چیای شنگال بروی صحنه رفت و با آهنگ های خود دل خلق را شادمان کردند.

سپس پیام خانه ایزدیان واقع در منطقه جزیره در شمال و شرق سوریه قرائت شد. در این پیام جشن ایزدیان تبریک گفته شده و همچنین بیان داشته شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌«ما امیدواریم که امسال به سال آزادی جسمانی رهبر آپو و به دست آوردن خودمدیریتی شنگال مبدل شود. ما این جشن را به خودمدیریتی دمکراتیک، جنبش آزادی زنان ایزدی و نیروهای ی‌ب‌ش-ی‌ژش تبریک می‌گوییم. ما امیدواریم که سال پیش‌رو هرکس آزادانه این جشن حضور یابد.‌»

پس از این پیام در ارتباط با اهمیت این روز یک تئاتر انجام شده و اشعاری قرائت شدند.

جشن اولین چهارشنبه ماه آوریل با رقص و پایکوبی پایان یافت.